کد خبر: 592260
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۹ ۲۱:۲۰:۰۰
| |

اعتراض یک روزنامه نسبت به حکم قاتل مونا حیدری؛ مصداق بارز حمایت از خشونت علیه زنان است

روزنامه جهان صنعت نوشت: صدور حکم قاتل مونا حیدری مصداق بارز حمایت از خشونت و عدم حمایت از حقوق اولیه زنان است.

اعتراض یک روزنامه نسبت به حکم قاتل مونا حیدری؛ مصداق بارز حمایت از خشونت علیه زنان است
کد خبر: 592260
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۹ ۲۱:۲۰:۰۰

روزنامه جهان صنعت نسبت به حکمی که برای قاتل مونا حیدری (زنی که سرش توسط همسرش بریده شد) صادر شده اعتراض کرد و آن را مصداق بارز خشونت علیه زنان دانست.

به گزارش جهان صنعت، یک سال از روزی که مردی در کوچه‌پس‌کوچه‌های اهواز سر بریده شده زن خود را (مانند تصاویری که تنها در فیلم‌های منتشرشده از جنایت‌های داعش دیده بودیم) می‌چرخاند، می‌گذرد. این مرد با ادعای ناموس‌پرستی و غیرت‌ کار وحشیانه خود را توجیه کرد. کسانی که تجربه زندگی در خانواده‌های سنتی و مردسالارانه با تعصبات خشک را دارند، با چنین تصاویری کاملا آشنا هستند، زیرا بیم کشته شدن از سر غیرت از کودکی با این دختران و زنان عجین شده است. تا جایی که هر لحظه ترس از دست دادن جان، آنها را تهدید می‌کند.

این روزنامه در ادامه این مطلب تاکید کرده است: این در حالی است که حتی قانون هم حمایتی از زن‌ها در چنین جوامعی نمی‌کند. آنها نه‌تنها حمایت پدر، برادر یا همسر خود را ندارند بلکه برخی اوقات به واسطه کوچک‌ترین خطا- به زعم آنها- مورد شماتت و تنبیه قرار می‌گیرند و کسی صدای آنها نیست. در این میان صدور حکم قاتل مونا حیدری مصداق بارز حمایت از خشونت و عدم حمایت از حقوق اولیه زنان است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها