کد خبر: 592198
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۸ ۱۱:۵۱:۲۵
| |

محمدحسن نامی، رییس سازمان مدیریت بحران کشور:

خوب مدیریت کردیم؛ کسی به دلیل سرما جان خود را از دست نداد!

رییس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: خوب مدیریت کردیم؛ کسی به دلیل سرما جان خود را از دست نداد.

خوب مدیریت کردیم؛ کسی به دلیل سرما جان خود را از دست نداد!
کد خبر: 592198
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۸ ۱۱:۵۱:۲۵

محمدحسن نامی، رییس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: ما نه تنها در ۵ استان که با برودت هوا مواجه بودند در بسیاری دیگر از استان‌ها نیز شاهد برودت و سرمای شدید بودیم. این درحالی است که کشور ما یک سرمای شدید را در ۱۴ سال پیش تجربه کرده بود که آن هم در بخشی از استان گیلان که بارش برف زیادی را شاهد بودیم و باعث شده بود سقف‌های شیروانی برخی از خانه‌ها تخریب شود و ما بعد از آن دیگر سرمای شدید در کشور نداشتیم و یکبار هم در سال ۱۳۵۰ با چنین سرمایی مواجه شدیم که در آن سال هم برف زیادی در کشور بارید و در بیشتر مناطق بین ۶ تا ۸ متر ارتفاع برف بود که در آن سال ۴۱۲۲ نفر کشته شدند.

به گزارش ایلنا، رییس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: این سرمایی که الان داشتیم به لحاظ برودت شبیه آن دوران بود البته بارش برف کمتری نسبت به آن موقع داشت دمای -۲۸ در داخل شهرها بود و ما در مناطق غیرمسکونی دمای تا منفی ۴۲ درجه هم داشته‌ایم. این موضوع خوب مدیریت شد کسی در راه نماند و کسی به دلیل یخ‌زدگی و سرمازدگی جان خود را از دست نداد.

نامی تصریح کرد: پلیس راهور همه راه‌های پرخطر را بست و اجازه تردد را نداد در شهرها نیز مدیریت انجام شد، اما یک اشکالی که وجود دارد این است که در روستاها به دلیل اینکه گازرسانی صورت گرفت تمام وسایل گرمایشی سنتی مانند کرسی را کنار گذاشتند البته در سفر هفته قبل که به خراسان جنوبی داشتم برخی از خانه‌های روستایی کرسی داشتند و در این مناطق سرمای شدید هم وجود داشت و ما بعد که پیگیری کردیم گفتند با مشکلی مواجه نشده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه ما این روزها با فشار از سوی استکبار جهانی و صهیونیست رسانه‌ای مواجه هستیم اما دوستان خودمان هم به ما ایراد می‌گیرند در حالی که اطلاعی از موضوع ندارند و گفته‌های این‌ها مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها