کد خبر: 592151
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۸ ۰۹:۲۲:۲۹
| |

سلاجقه توپ را به زمین رئیس دولت انداخت؛ تکلیف خودم را درباره سد چم شیر انجام دادم و رئیس‌جمهور باید اعلام‌نظر کند!

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: من درباره طرح فعال‌سازی همزمان ۵ هزار معدن و آبگیری سد چم‌شیر نامه‌نگاری کرده‌ام و تکلیف خودم را انجام داده‌ام و اکنون رئیس‌جمهور باید درباره این دو طرح اعلام نظر کنند.

سلاجقه توپ را به زمین رئیس دولت انداخت؛ تکلیف خودم را درباره سد چم شیر انجام دادم و رئیس‌جمهور باید اعلام‌نظر کند!
کد خبر: 592151
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۸ ۰۹:۲۲:۲۹

علی سلاجقه گفت: من درباره طرح فعال‌سازی همزمان 5 هزار معدن و آبگیری سد چمشیر نامه‌نگاری کرده‌ام و تکلیف خودم را انجام داده‌ام و اکنون رئیس‌جمهور باید درباره این دو طرح اعلام نظر کنند. 

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان محیط زیست همچنین در شرایطی که دیروز اخبار ضد و نقیضی درباره آغاز شدن فرآیند آبگیری سد چمشیر منتشر شده بود، با حضور در یک برنامه تلویزیونی، ضمن تکذیب این اخبار تاکید کرد که «ما واقعا اجازه نمی‌دهیم و تلاش می‌کنیم منطقی حرکت کنیم. ما از ابتدای کار به وزارت نیرو نامه زدیم که با احداث چند چاهک راستی‌آزمایی انجام دهیم. رئیس‌جمهوری نیز این نامه را برای وزیر نیرو ارسال کرد. در همین راستا در حال حرکت هستیم و ابتدا راستی‌آزمایی را انجام می‌دهیم.» 

اشاره سلاجقه به نامه‌ای است که در تاریخ 5 دی از سوی ایرج حشمتی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست خطاب به محمد جوانبخت، معاون آب و آبفای وزارت نیرو ارسال کرد و در‌ آن ضمن اعلام 11 مورد برای بازنگری مجدد در مطالعات سد چمشیر، تاکید کرده بود که «تا زمان عدم انجام مطالعات مورد اشاره و عدم کسب اطمینان خاطر از مدیریت عواقب و پیامدهای محیط زیستی و اجتماعی و امنیتی، نظر سازمان کماکان بر عدم آبگیری می‌باشد.» 

در چنین شرایطی، سوال مهم این است که با توجه به مخالفت رسمی سازمان محیط زیست با فعال‌سازی یک‌باره 5 هزار معدن بخصوص معادنی که در مناطق حفاظت شده قرار گرفتند و همچنین مخالفت صریح رئیس و معاون سازمان محیط زیست با آبگیری سد چمشیر تا پیش از بازنگری در مطالعات زیست محیطی این سد، آیا همچنان این دو طرح که دارای عوارض محیط زیستی متعددی هستند، در دولت سیزدهم پیگیری خواهند شد یا رئیس‌جمهور نظر دیگری را در این زمینه اعلام خواهد کرد؟ 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها