کد خبر: 591601
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۵ ۰۸:۳۶:۴۲
| |

طلعت مختاری آزاد، مدیر آزمایشگاه ملی آنفلوآنزا:

ابتلای کشوری به کرونا افزایش یافته است

مدیر آزمایشگاه ملی آنفلوآنزا از افزایش ابتلای کشوری به کرونا خبر داد.

ابتلای کشوری به کرونا افزایش یافته است
کد خبر: 591601
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۵ ۰۸:۳۶:۴۲

 طلعت مختاری آزاد، مدیر آزمایشگاه ملی آنفلوآنزا با بیان اینکه افزایش ابتلای کشوری را در آمارها مشاهده می‌کنیم، اما فعلا پیک بزرگی را نمی‌بینیم، گفت: در حال حاضر که زیرسویه‌های جدیدی شناسایی شده و افزایش موارد ابتلا را داشتیم، می‌توان گفت موج هشتم کرونا نیز آغاز شده است. البته باید ببینیم که روند موج کرونا در یکی دو هفته آینده به چه صورت خواهد بود.

به گزارش ایسنا، مختاری آزاد با بیان اینکه البته خوشبختانه هنوز افزایش چندانی در موارد فوتی ناشی از کرونا را در کشور نداشته‌ایم، گفت: به هر حال در کشور ما هم مردم واکسن تزریق کرده‌اند و هم تعداد زیادی از افراد خودشان قبلا به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و در نتیجه ایمنی مناسبی در جامعه وجود دارد. به نظر می‌رسد که کشورهایی که فقط با واکسن ایمن شده بودند، اکنون افزایش فوتی‌ها را شاهدند، اما در کشورهایی مانند ما که ایمنی هم ناشی از تزریق واکسن و هم ناشی از ابتلا بوده است، شدت بیماری کمتر است.

وی با بیان اینکه علی‌رغم اینکه زیرسویه‌های جدید تغییرات زیادی داشتند، اما امیدواریم موج بزرگی در کشور شاهد نباشیم، گفت: همه زیرسویه‌های در گردشی که در حال حاضر در جهان مشاهده می‌کنیم، زیرسویه اُمیکرون هستند. یکسری از زیرسویه‌های جدید مانند BQ۱ که از زیر گروه BA۵ و یا زیر سویه های امیکرون BA۲ مانند XBB هستند. به هر حال اُمیکرون زیر گروه‌های ‌مختلفی دارد و آنچه که اکنون شناسایی شده‌اند، عمدتا زیرمجموعه BA۲ و BA۵ هستند. در حال حاضر زیرسویه‌های BA۲ مانند XBB، در حال افزایش هستند.

مختاری آزاد تاکید کرد: به نظر می‌رسد که زیرسویه‌های جدید از آذر ماه وارد کشور شده‌اند و اکنون هم که در دی ماه به سر می‌بریم؛ بنابراین حدود یک ماه است که این سویه‌ها وارد کشور شده‌اند. با این حال خوشبختانه افزایش زیادی در بستری‌ و فوتی‌ها در مقایسه با موج‌های قبلی نمی‌بینیم، اما باید منتظر روند آن در هفته‌های آتی بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها