کد خبر: 590720
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ۰۸:۴۵:۵۸
| |

این استان‌ها در معرض خطر سیل هستند

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از پیش‌بینی وقوع سیل در سه استان بوشهر، فارس و خوزستان در پی ورود سامانه بارشی به کشور و کاهش دمای ۴ تا ۱۲ درجه‌ای در مناطق مختلف خبر داد.

این استان‌ها در معرض خطر سیل هستند
کد خبر: 590720
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ۰۸:۴۵:۵۸

صادق ضیاییان گفت: دو سامانه بارشی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهند که دارای بارش‌های خوبی نیز هستند و روز شنبه (۱۷ دی‌ماه) سازمان هواشناسی درباره این سامانه‌ها هشدار نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، وی در توصیف این دو سامانه اظهار کرد: بارش‌های این دو سامانه به دو بخش تقسیم می‌شوند؛ بخشی به‌صورت برف و بخش دیگر به صورت باران خواهد بود. بخشی که به صورت باران پیش‌بینی می‌شود، احتمال آبگرفتگی معابر و مشکلاتی از این قبیل را ایجاد می‌کند که در استان‌هایی مانند بوشهر، جنوب خوزستان، جنوب کهگیلویه و بویراحمد، جنوب فارس و بخش‌هایی از کرمان اتفاق می‌افتد اما عمده بارش‌های این سامانه به‌صورت برف است که در استان‌هایی مانند چهارمحال بختیاری، فارس، اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی  رخ می‌دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا این سامانه بارشی روزهای دوشنبه تا سه‌شنبه (۱۹ و ۲۰ دی‌ماه) کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهند علاوه بر مناطق پر خطر اشاره شده تقریبا استانی در کشور نیست که از این بارش‌ها به‌ویژه در روز سه‌شنبه بی‌نصیب بماند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها