هوای تهران «ناسالم» برای تمام گروه‌ها؛ احتمال تشکیل جلسه اضطرار

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر شاخص کیفیت هوا در تهران ناسالم برای تمام گروه‌ها است، گفت: جلسه اضطرار آلودگی هوا، با پیش‌بینی سازمان هواشناسی و در صورتی که وضعیت جوی به دلیل افزایش غلظت هوا، پایدار بماند، تشکیل خواهد شد.

هوای تهران «ناسالم» برای تمام گروه‌ها؛ احتمال تشکیل جلسه اضطرار
کد خبر: 590311
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ ۱۳:۳۲:۵۹

عباس شاهسونی، گفت: باتوجه به گزارش‌های ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوا، در حال حاضر شاخص کیفیت هوا در تهران بالاتر از ۱۵۰ و ناسالم برای تمام گروه‌ها است.

به گزارش ایسنا، بخش هایی از گفت  وگوی شاهسونی را در ادامه می خوانید:

  • بالاترین شاخص کیفیت هوا با عدد ۲۵۱ و بسیار ناسالم مربوط به ایستگاه منطقه ۳ تهران است،  جلسه اضطرار آلودگی هوا، با پیش‌بینی سازمان هواشناسی و در صورتی که وضعیت جوی به دلیل افزایش غلظت هوا، پایدار بماند، تشکیل خواهد شد.
  • مردم در این شرایط آلودگی هوا، کمترین تردد را در فضای باز داشته باشند و حتما از ماسک مناسب استفاده کنند. گروه‌های حساس به ویژه کودکان، سالمندان، افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی، قلبی و عروقی و ... و افراد چاق، مبتلایان به دیابت و سایر بیماری‌های زمینه‌ای، کمترین تردد را در فضای باز داشته و ورزشکاران هم در این شرایط در فضای باز ورزش نکنند و در صورت ورزش در فضای باز، مدت و ساعت آن را کاهش دهند.
  • در شرایط ادامه آلودگی هوا، افزایش قابل توجه خطر بیماری‌های قلبی و عروقی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان ایجاد می‌شود و افزایش قابل توجه علائم تنفسی در کل جمعیت رخ خواهد داد.
  • بیماران قلبی، تنفسی، مادران باردار، سالمندان و بیماران دیابتی از منزل خارج نشوند و افراد عادی هم از فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها