کد خبر: 588408
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۱ ۱۱:۰۱:۵۵
| |

تهران بالاخره نفس کشید

هوای تهران با شاخص ۷۲ به شرایط قابل قبول بازگشت.

تهران بالاخره نفس کشید
کد خبر: 588408
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۱ ۱۱:۰۱:۵۵

هوای تهران امروز پس از گذشت حدود ۲ هفته و براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران با شاخص ۷۲ به شرایط قابل قبولی بازگشت.

به گزارش ایرنا، از روز ۱۸ آذر ۱۴۰۱ تا امروز پنجشنبه اول دی، هوای تهران در شرایط ناسالم و در وضعیت نارنجی قرار گرفت به طوری که به همه گروه‌های سنی به ویژه کودکان و سالمندان توصیه شد از منزل خارج نشوند و از فعالیت‌های سنگین در این هوا خودداری کنند.

همچنین در این حدود ۲ هفته تمام مدارس استان تهران به جز پردیس، دماوند و فیروزکوه به صورت غیرحضوری برگزار شد و همچنین هفته گذشته که شرایط آلودگی هوا تا حدودی تشدید شده بود، تشکیل کلاس‌های درس دانشگاه‌ها به دلیل این شرایط به صورت غیرحضوری اعلام شد.

به منظور جلوگیری از بروز مشکل برای کودکان در چنین شرایطی، مهدهای کودک نیز در این مدت تعطیل شد.

در این مدت میزان شاخص آلودگی هوا براساس اعلام شرکت کنترل کیفت هوا با وضعیت نارنجی به رقم بالای ۱۷۰ و در برخی مواقع به بیش از ۱۸۰ هم رسیده بود که در این وضعیت به دلیل شرایط نامناسب هوا و ناسالم بودن آن، تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا بر تعطیلی مهدهای کودک و برگزاری کلاس‌های درسی دانش‌آموزان و دانشجویان به صورت غیرحضوری گرفته شد.

شاخص آلایندگی هوا تا ۵۰ سبز و پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ زرد و قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ قرمز و ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بنفش و بسیار ناسالم، بیشتر از ۳۰۰ قهوه‌ای خطرناک است.

از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا امروز پنجشنبه اول دی براساس اطلاعات موجود شرکت کنترل کیفت هوای تهران، تنها ۲ روز هوای پاک، ۱۴۴ روز قابل قبول، ۱۱۰ روز ناسالم برای همه گروههای حساس و وضعیت نارنجی، ۱۶ روز ناسالم برای برخی گروه‌ها، ۲ روز بسیار ناسالم و ۲ روز در وضعیت خطرناک بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها