کد خبر: 588106
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۰۹:۱۸:۱۳
| |

هشدار پلیس نسبت به افزایش جانباختگان تصادفات رانندگی؛ به یک دهه قبل بر‌می‌گردیم

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا نسبت به افزایش تلفات تصادفات رانندگی در کشور هشدار داد و با اعلام خطر نسبت به آن گفت که با این روند افزایشی به آمار یک دهه قبل برمیگردیم.

هشدار پلیس نسبت به افزایش جانباختگان تصادفات رانندگی؛ به یک دهه قبل بر‌می‌گردیم
کد خبر: 588106
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۰۹:۱۸:۱۳

سیدکمال هادیانفر با بیان اینکه ٢۶٣ هزار و ١۶٩ کیلومتر راه اصلی و فرعی و روستایی و ... در کشور داریم، گفت:حدود ٢۵ هزار کیلومتر معادل ٩ درصد راه های کشور ما راه اصلی است که تقریبا ٣۴ درصد تصادفات در راه‌های اصلی رخ داده است، اما ٧۵ درصد کشته شدگان ما در همین راه‌ها هستند.

به گزارش ایسنا، رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه ۵١ میلیون و ٣۴۴ هزار نفر در کشور گواهینامه دارند، گفت: تا دیروز ٣٨ میلیون ۵٣۵ هزار وسیله نقلیه در کشور شماره‌گذاری شده است.

وی به موضوع روند استقاط خودروهای فرسوده نیز اشاره کرد و گفت: خودروی فرسوده آلودگی بیشتری هم تولید می‌کند و طبیعی است که ایمنی کمتری هم دارد. 

هادیانفر افزود: در موضوع صدور گواهینامه در هشت ماهه دو درصد، تعداد موتور سه درصد. تعداد خودرو و جمعیت هم افزایش پیدا کرده است. همچنین حجم ترددهای نسبت به مدت مشابه پارسال سی درصد افزایش داریم. ٣٢ درصد تردده هم مربوط به خودروهای سواری هست. 

هادیانفر با بیان اینکه پلیس راهور مسئول پیشگیری از تصادفات نیست، گفت: طبق آنچه که در قانون تاکید شده، دولت محترم مسئول پیشگیری از تصادفات است و پلیس راهور مسئول رسیدگی است.

وی ادامه داد: ۵١ درصد فوتی‌های تصادفات در دم، شش درصد در حین انتقال و مابقی پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند. 

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: متاسفانه ما به جز چند شهر در بیمارستان‌ها بخش تروما نداریم و متاسفانه وزارت بهداشت در این حوزه به خوبی عمل نکرده است. باید پیشگیری درست از مرگ سرنشینان در بیمارستان انجام شود.

وی با اشاره به آمار هفت ماهه پزشکی قانونی از جانباختگان حوادث رانندگی در کشور گفت: سال گذشته ١٠ هزار و ٢۵۶ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند که متاسفانه این آمار امسال به ١١ هزار و ٧٣۴ نفر رسید که این یک اعلام خطر است. در هفت ماهه امسال حدود ١۴ درصد افزایش فوتی و ٢١ درصد افزایش مجروح داشتیم. تنها در این هفت ماه ٢٨٨ هزار نفر در تصادفات مجروح شدند که متاسفانه روند خوبی نیست. این روند قابل قبول نیست و چنین افزایشی حداقل در ١٢ سال گذشته گزارش نشده است. به نظرم دولت توجهی که باید در این زمینه بکند را نمی‌کند.

‌وی ادامه داد: تقریبا هشت درصد تولید ناخالص ملی کشور و بین ٩ تا ١١ درصد بودجه دولت خرج تصادفات می‌شود. من قبلاً هم گفتم که ٨.٣ میلیارد به ازای هر نفر کشته تصادفات خسارت مستقیم و غیرمستقیم به کشور وارد می‌شود.

وی اضافه کرد: ان‌شاءالله دولت سیزدهم که دولتی مردمی است به این موارد توجه ویژه داشته باشد و بتواند این آمار را کاهش دهد.

 هادیانفر افزود: اگر این روند ادامه پیدا کند تا پایان سال احتمال اینکه شمار جانباختگان به ٢٠ هزار نفر برسد وجود دارد و این یعنی به آمار یک دهه قبل باز خواهیم گشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها