کد خبر: 585872
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ۱۲:۵۵:۰۴
| |

علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان:

همه شهدای قضایای اخیر در کشور از مردم بودند

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه جمهوری اسلامی چیزی جز خود مردم نیست، گفت: همین گزاره که همه شهدای قضایای اخیر در کشور از مردم بودند، مهرتاییدی بر این موضوع است که مهم‌ترین سرمایه و دارایی جمهوری اسلامی، مردم است.

همه شهدای قضایای اخیر در کشور از مردم بودند
کد خبر: 585872
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ۱۲:۵۵:۰۴

رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مردم است، توسط مردم شکل‌گرفته، اداره می‌شود و بقای آن نیز در دستان مردم است، اظهار کرد: مشروعیت و مقبولیت یک حکومت در گرو انجام صحیح وظایف از سوی مسئولان و خدمت بی‌منت برای مردم است. مردم از مسئولان به‌عنوان خدمت‌گزاران خود در نظام اسلامی انتظاراتی دارند و اعتماد آن‌ها زمانی به خود جامه عمل می‌پوشاند که این انتظارات برآورده شود و یا در صورت عدم تحقق، علل آن تبیین شود.

به گزارش فارس، رئیس کل دادگستری استان تهران صحت و خلوص در عمل، روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیر و پاسخگوی مردم بودن را ضامن حفظ مشروعیت و مقبولیت مسئولان دانست و گفت: دوام و قوام جامعه اسلامی در گرو خدمت خالصانه و توام با رضای خداوند متعال و مردم است.

وی مقوله خدمت در دستگاه قضایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: خدمت در عدلیه و گره‌گشایی از کار مردم نمود و جلوه متمایز و ویژه‌ای دارد و در عین حال آثار متفاوت و ویژه‌ای در مقایسه با سایر دستگاه‌ها و نهادها در جامعه در پی خواهد داشت؛ چرا که دستگاه قضایی محل رجوع مردم است و هر زمان که شخصی ناامید می‌شود، احساس ظلم می‌کند اما دست او به جایی نمی‌رسد و در شرایطی قرار می‌گیرد که نمی‌تواند حق خود را از ظالم بگیرد، به دستگاه قضایی متوسل می‌شود. 

القاصی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی مسئول «اجرای عدالت» و «احقاق حق» در جامعه است، گفت: اگر عدالت و فرایند احقاق حق به‌درستی در جامعه پیاده‌سازی و اجرا شود، می‌توان ادعا کرد که جامعه در مقابل تهدیدها و آسیب‌ها صیانت می‌شود و نجات پیدا می‌کند؛ اما اگر دفع ظلم و شر، احقاق حق و اجرای عدالت در مسیر درست خود و به‌نحو احسن اجرایی نشود، بدون شک نمی‌توان صحت عمل همه نهادها و دستگاه‌ها را تضمین کرد؛ چرا که به عبارتی، عملکرد صحیح دستگاه‌ها و نهادها در گرو صحت عملکرد دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: قوه قضاییه، مستقل از همه جریانات، گروه‌ها، اشخاص و متعلق به همه مردم و اقشار است؛ چرا که هر شخص، گروه و جریانی که ادعایی داشته باشد که قانون‌گذار برای آن حقی به رسمیت بشناسد این شرایط و فرصت برای آن شخص، گروه و جریان فراهم است که به دستگاه قضایی مراجعه و احقاق حق کند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی مقتدر و واجد نیروهای صالح، توانمند، کارآمد، متدین و خداجو می‌تواند مسیر جامعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به سمت آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی تسهیل کند، عنوان کرد: در فرایند احقاق حق و اجرای عدالت علاوه بر قوه قضاییه، دستگاه‌ها، نهادها و اشخاص مختلفی ذی‌نقش و ذی‌سهم هستند و بر همین اساس نباید از نقش این دستگاه‌ها، نهادها و اشخاص غافل شد.  

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه دستگاه‌های ضابط، به‌عنوان قوه اقتدارآفرین نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف نقش اساسی در مسیر احقاق حق و اجرای عدالت دارند، اظهار کرد: ضابطین در کنار سایر ارکان تحقق عدالت، در تقویت و مساعدت به فردی که می‌خواهد احقاق حق کند، نقش محوری و اساسی دارند.

القاصی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی شرق و غرب را در مقابل خود به زانو درآورده و دوست و دشمن به توانمندی‌ها واقتدار آن اذعان دارند، اظهار کرد: ایران اسلامی، امروز توانسته است که زورگویان عالم و استکبار جهانی را به زانو درآورد و محور مقاومت در منطقه و ملجاء و پشتیبان مستضعفان جهان باشد. 

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی چیزی جـز خود مردم نیست، اذعان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی برآمده از متن مردم، برای مردم و در خدمت مردم است و دشمن امروز نه تنها در مقابل حاکمیت بلکه در مقابل مردم ایران اسلامی ایستاده و درصدد ایجاد چنددستگی و تفرقه در میان مردم  است؛ اما مردم عزیز، بابصیرت و هوشمند نسبت به اغراض شوم و نیت‌های پلید دشمنان آگاه شدند و اجازه ندادند که دشمن به اهداف خود دست پیدا کند.

القاصی بیان کرد: همین گزاره که "همه شهدای قضایای اخیر در کشور از مردم بودند"، مهر تاییدی بر این موضوع است که مهم‌ترین سرمایه و دارایی جمهوری اسلامی، مردم است و همین مردم اجازه نمی‌دهند که احدی به وحدت ملی، انسجام کشور و امنیت جامعه کوچک‌ترین خدشه‌ای وارد کند. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها