هاشم کارگر، رئیس سازمان ثبت احوال کشور:

۳۰۰ هزار ازدواج در ۶ ماهه سال ۱۴۰۱ ثبت شد

معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور از ثبت ۳۰۰ هزار ازدواج در ۶ ماهه سال ۱۴۰۱ در کشور خبر داد.

۳۰۰ هزار ازدواج در ۶ ماهه سال ۱۴۰۱ ثبت شد
کد خبر: 585837
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ۱۰:۴۵:۰۳

هاشم کارگر، معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر ثبت آخرین آمار ولادت در کشور گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون، تعداد ولادت‌های ثبت شده در ایران ۶۲۰ هزار رویداد بوده که تعداد ۴۷۰ هزار مورد آن مربوط به ولادت‌های ثبت شده در نقاط شهری و ۱۵۰ هزار رویداد متعلق به نقاط روستایی کشور بوده است.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: از مجموع ولادت‌های ثبت شده در کشور ۳۲۰ هزار رویداد مربوط به ثبت ولادت پسران و ۳۰۰ هزار رویداد نیز مربوط به تولدهای با جنسیت دختر بوده است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور همچنین در خصوص ثبت آخرین آمار ازدواج در کشور در سال جاری نیز، گفت: تا این تاریخ بیش از ۲۹۹ هزار رویداد ازدواج به ثبت رسیده است.

معاون وزیر کشور در خصوص نقش آمارهای ثبت احوال کشور به عنوان مبنا و پایه در برنامه ریزی‌های کلان کشوری، افزود: مطابق با بند ز ماده یک قانون ثبت احوال تولید و انتشار آمارهای انسانی از وظایف ثبت احوال است که با توجه به اسناد بالادستی و فرمایش و تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص رصد مداوم آمارها (بند ۱۴ سیاست‌های ابلاغی جمعیت) و همچنین نیاز فعلی کشور برای داشتن اطلاعات دقیق و متقن و در عین حال توانایی و ظرفیت‌های موجود در سازمان ثبت احوال کشور، قطعا می‌توان گفت آمارهای تولید و منتشر شده توسط سازمان ثبت احوال کشور برای برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌های کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

کارگر با تاکید بر نقش آمارهای جمعیتی ثبت احوال در برنامه ریزی‌های شهری و اجتماعی، تصریح کرد: انتشار آمار باید به روز و شفاف و همراه با تحلیل و بررسی دقیق باشد تا مثمر ثمر شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها