کد خبر: 584917
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۸ ۱۱:۴۱:۴۲
| |

مهدی بابایی، نایب رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران:

«تغییر شکل مخازن» معضل زباله‌گردی کودکان را حل نمی‌کند

نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد: تغییر شکل مخازن به تنهایی معضل زباله گردی کودکان را حل نمی‌کند.

«تغییر شکل مخازن» معضل زباله‌گردی کودکان را حل نمی‌کند
کد خبر: 584917
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۸ ۱۱:۴۱:۴۲

مهدی بابایی، نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: سیاست گذاری دوره جدید شورای شهر برای شهرداری تهران این است که ما به سمت دفن صفر پسماند در پایتخت حرکت کنیم که این کار حتما به کوتاه شدن دست باندهای مافیایی منجر می شود که از نظر برخی کارشناسان در حوزه پسماند پایتخت فعالیت می کنند؛ چراکه مافیای زباله براساس سیاست گذاری های اشتباه شهرداری تهران در سنوات گذشته ایجاد شده است و ما باید با اصلاح فرآیندها و مدیریت بهینه، این باندها را از حوزه پسماند تهران حذف کنیم.

به گزارش ایلنا، وی افزود: طبیعی است که نمی توان صرفا با تغییر شکل مخازن پسماند و قفل دار کردن آنها، مساله زباله گردی و سوء استفاده از کودکان کار در این عرصه را حل کرد، بلکه ما باید تمام فرآیندهای نادرست سیستم مدیریت پسماند تهران را اصلاح کنیم. یکی از این موارد، هوشمندسازی جمع آوری زباله خشک از مبدأ است و قطعا اگر به جایی برسیم که تمام پسماندهای خشک از درب منازل جمع آوری شود، دیگر زباله خشک ارزشمندی در مخازن وجود نخواهد داشت که عده ای بخواهند از کارگران کودک یا بزرگسال برای جمع آوری آنها سوء استفاده کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها