کد خبر: 584697
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۱۰:۲۶:۳۲
| |

یک مقام آموزش‌وپرورش:

کتب درسی از سال ۱۴۰۳ تغییرات بنیادی خواهند داشت

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به دو تغییر کتاب‌های درسی در سال تحصیلی آینده گفت: تغییرات بنیادی از سال ۱۴۰۳ آغاز می‌شود همچنین کاهش تعداد کتاب‌های درسی در حال بررسی است.

کتب درسی از سال ۱۴۰۳ تغییرات بنیادی خواهند داشت
کد خبر: 584697
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۱۰:۲۶:۳۲

علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره تغییرات کتاب‌های درسی اظهار کرد: اکنون دو دو طرح کلان را پیگیری می‌کنیم نخست، تغییرات کتاب‌های درسی در برخی محورها برای سال تحصیلی آینده. در تمام پایه‌های تحصیلی کتاب‌هایی در اولویت تغییر قرار دارند البته تغییرات بنیادی و اساسی کم است.

به گزارش تسنیم، وی اضافه کرد:کاهش موارد تکراری غیر آموزشی یکی دیگر از تغییرات کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی آینده است یعنی مطالب تکراری که فایده آموزشی ندارد، حذف می‌شود. موضوع دیگر تمرکز بر سواد رسانه ای است و تلاش می‌کنیم کتاب‌های مرتبط را به لحاظ سواد رسانه‌ای غنی سازی کنیم.

لطیفی افزود: طرح دوم که تمرکز جدی ما بر آن قرار دارد، بازنگری عناوین و کتاب‌های درسی در تمام دوره‌های تحصیلی است، پیش بینی می‌کنم از سال 1403 نتیجه آن به مدارس برسد و تحولی مشابه آنچه سال 1390 در حوزه کتاب‌های درسی ایجاد شد را از این سال شاهد باشیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره تغییر قطع کتاب‌های درسی و سبک تر شدن آن، عنوان کرد: کاهش تعداد کتاب‌های درسی در حال بررسی است و اگر براساس برنامه تحولی پیش برویم عناوین، تعداد دروس و کتاب‌ها را کاهش می‌دهیم که بخشی از کم کردن حجم کتاب‌های درسی محقق می‌شود همچنین استفاده از کاغذهای سبک‌تر برای کاهش وزن کتاب‌های درسی مدنظر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها