کد خبر: 583873
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۲ ۱۲:۰۵:۱۹
| |

امیرحسین اورندی، معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی:

به دلیل کمبود سرم و دارو تا مرز کنسل کردن عمل‌های جراحی پیش رفتیم

امیرحسین اورندی، معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی گفت: به دلیل کمبود سرم و دارو تا مرز کنسل کردن عمل‌های جراحی پیش رفتیم.

به دلیل کمبود سرم و دارو تا مرز کنسل کردن عمل‌های جراحی پیش رفتیم
کد خبر: 583873
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۲ ۱۲:۰۵:۱۹

 امیرحسین اورندی، معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) درباره وضعیت داروهای بیهوشی در بیمارستان‌ها گفت: در زمینه داروهای بیهوشی، کمبودهایی داریم و وضعیت ذخایر دارویی‌مان در زمینه داروهای بیهوشی به نحوی است که هر روز دارو را در حد نیاز همان روز می‌رسانیم. 

به گزارش ایسنا، وی درباره اظهاراتی مبنی بر کنسل شدن اعمال جراحی به دلیل نبود دارو نیز گفت: در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تا لب مرز کنسلی رفتیم، ‌اما خوشبختانه این اتفاق نیفتاد. با این حال واقعا در تامین داروهای بیهوشی و مراقبت‌های ویژه داریم لب به لب پیش می‌رویم و اگر قرار باشد بیش از این با کمبود مواجه باشیم، حتی ممکن است روزی بیاید که حتی عمل هم کنسل کنیم. 

وی همچنین گفت: در بحث کمبود سرم که طی هفته‌های اخیر ایجاد شد، ما تا مرز کنسل کردن عمل‌های جراحی پیش رفتیم و داروخانه ما اعلام کرد که ما نقدی هم حاضریم سرم بخریم، اما سرم نبود. حال که ارز ترجیحی حذف شده و ارز داروها آزاد شده در نتیجه قیمت دارو افزایش می‌یابد. برای جبران این مابه‌التفاوت هیچ مکانیسمی دیده نشده یا ناکارآمد بوده است. در این حالت تولیدکننده هم به دلیل عدم صرفه اقتصادی تولید نمی‌کند. در نهایت هم دود این عدم تولید به چشم مردم می‌رود و سودش را شرکت‌های داروسازی خارجی خواهند برد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها