کد خبر: 583053
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۸ ۰۸:۵۸:۰۲
| |

مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا بالاتر از ایدز و مالاریا است

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: تعداد مردمی که در جهان سالانه از آلودگی هوا می‌میرند بیش از ۶ برابر تعداد مردمی است که از مالاریا و بیش از ۴ برابر مردمی است که از ایدز می‌میرند.

مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا بالاتر از ایدز و مالاریا است
کد خبر: 583053
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۸ ۰۸:۵۸:۰۲

عباس شاهسونی با بیان اینکه آلودگی هوا یکی از مسائل عمده شهرهای بزرگ جهان شده است، ‌گفت: سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۹ تخمین زده بود که آلودگی هوای آزاد و داخل در مناطق شهری و روستایی سالیانه منجر به بیش از ۷ میلیون مرگ زودرس می‌شود. همچنین بر اساس گزارشی در سال ۲۰۱۹ مشخص شد که در جهان به طور میانگین حدود ۵۴ درصد از مرگ‌های زودرس مربوط به آلودگی هوا در فضای آزاد به دلیل بیماری ایسکمیک قلبی و سکته مغزی است. همچنین هفت درصد از مرگ و میر زودرس ناشی از سرطان ریه و ۱۹ درصد مرگ و میر زودرس ناشی از بیماری مزمن انسداد ریوی مربوط به آلودگی هوا در فضای آزاد است.

به گزارش ایسنا، رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به اینکه آلودگی هوا بر اساس آخرین گزارش بار بیماری‌ها چهارمین عامل خطر مرگ در جهان است، اظهار کرد: تعداد مردمی که در جهان سالانه از آلودگی هوا می‌میرند بیش از ۶ برابر تعداد مردمی است که از مالاریا  و بیش از ۴ برابر مردمی است که از ایدز می‌میرند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها