کد خبر: 582907
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۶ ۱۹:۲۲:۵۵
| |

افزایش شمار بازداشتی‌های ایذه به ۶ نفر

رئیس کل دادگستری استان خوزستان با اشاره به حوادث شب گذشته شهرستان ایذه، گفت: مجموع نفرات دستگیر شده در حادثه ایذه تاکنون به 6 نفر رسیده است.

افزایش شمار بازداشتی‌های ایذه به ۶ نفر
کد خبر: 582907
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۶ ۱۹:۲۲:۵۵

علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در رابطه با حوادث شب گذشته شهرستان ایذه توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش فارس، وی در توضیح اتفاقات افتاده در ایذه گفت:

*حدود ساعت ۱۸ روز ۲۵ ابان ماه عده‌ای اقدام به ایجاد ناآرامی در چهارراه هلال احمر شهرستان ایذه کردند که در ادامه با حضور افرادی مسلح در محل درگیری و تیراندازی شرایط حالت اقدامات تروریستی مسلحانه و البته کور را به خود گرفت.

*معترضان در ادامه به اخلال در نظم، آتش زدن و تخریب وسائل عمومی اقدام کردند و عده‌ای نیز اقدام به آتش زدن حوزه علمیه خواهران، اداره تعزیرات حکومتی و کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ایذه کردند.

*مجروحین این حادثه با آمبولانس به بیمارستان‌های اهواز منتقل شدند و پیکر شهدا برای معاینه، کالبدشکافی و تعیین علت تامه فوت به پزشکی قانونی مرکز استان منتقل گردید.

*تاکنون ۶ نفر از معترضان دستگیر شده‌اند.

*با توجه به عمق این حادثه، تحقیقات و پیگیری‌های مدون قضایی با استفاده از ظرفیت‌های شورای تامین و ضابطین در حال انجام است.

*شب گذشته دادستان مرکز استان به شهرستان ایذه اعزام شد و اقدامات لازم در جهت دقت و سرعت در رسیدگی و انجام تحقیقات مقدماتی و شناسایی و دستگیری کلیه عوامل عملیاتی، پشتیبانی، مسببین و مرتکبان با حادثه و همچنین برآورد میزان خسارت وارده با اماکن عمومی و دولتی، رسیدگی به وضعیت مجروحان حادثه، تعیین تکلیف پیکر شهدا و انجام اقدامات مقتضی در جهت آرامش عمومی در سطح شهرستان صادر شده است.

*در رابطه با این حادثه پرونده قضایی تشکیل و به شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ایذه ارجاع شده است.

*دستورات اکید به دادستان مرکز استان خوزستان، رئیس دادگستری و دادستان شهرستان ایذه برای رسیدگی فوری به وضعیت مجروحان، تعیین تکلیف پیکر شهدا و تسریع در شناسایی عاملان اصلی حادثه در ساعات اولیه حادثه داده شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها