کد خبر: 582041
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۱ ۱۰:۰۷:۰۳
| |

روایت دبیر حقوق‌بشر قوه‌قضائیه از تعداد شهدا و مجروحین اعتراضات اخیر

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در جریان سفر به نیویورک، تعداد شهدای اغتشاشات را ۴۰ شهید عنوان کرد و گفت: بیش از چند هزار نفر از عوامل مجری قانون تاکنون توسط اغتشاشگران مجروح شده‌اند.

روایت دبیر حقوق‌بشر قوه‌قضائیه از تعداد شهدا و مجروحین اعتراضات اخیر
کد خبر: 582041
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۱ ۱۰:۰۷:۰۳

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه گفت: تاکنون بیش از هزار و 200 اماکن، خودرو و موتور سیکلت شامل خودروها و وسایل نقلیه عمومی و امدادی مانند آمبولانس توسط اغتشاشگران به آتش کشیده و تخریب شده‌اند.

به گزارش تسنیم، کاظم غریب‌آبادی افزود: بیش از چند هزار نفر از عوامل مجری قانون تاکنون توسط اغتشاشگران مجروح شده‌اند. این به دلیل قدرت اغتشاشگران نیست، بلکه به دلیل خویشتنداری نیروهای تامین امنیت است که در واقع تصمیم گرفته شد حسب دستوری که به آنها داده شده است، سلاح گرم در تجمعات حمل نکنند.

او ادامه داد: تاکنون بیش از 40 نفر از نیروهای حافظ امنیت مردم توسط اغتشاشگران شهید شده‌اند و همچنین موج ورود گروه‌های تروریستی را داشتیم. در همین رابطه، بر اساس بررسی‌هایی که در رابطه برخی افراد حاضر در اغتشاشات که جان خود را از دست داده‌اند، انجام شده، نیز محرز شده است که این افراد توسط اغتشاشگران کشته شده‌اند.

غریب‌آبادی در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرد: تاکنون بیش از 50 نفر از افراد وابسته به گروهک تروریستی منافقین دستگیر شده‌اند. همچنین بیش از 80 نفر، افرادی که وابسته به گروهک‌های مختلف تروریستی کرُدی هستند و نیز بیش از 5 نفر از افراد وابسته داعش دستگیر شده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها