کد خبر: 581759
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۸ ۱۷:۱۸:۵۵
| |

بهادری جهرمی:

امروز در وسط میدان جنگ قرار داریم/ قرار بود چرخ اقتصاد بچرخد ولی اتفاق نیفتاد

سخنگوی دولت گفت: دشمن دائما ایران را رصد و از پیشرفت‌های کشورمان احساس خطر می‌کند بنابراین قطعا پیروزی از آن ماست چون ظرفیت، توان و قدرت ایران بالاست.

امروز در وسط میدان جنگ قرار داریم/ قرار بود چرخ اقتصاد بچرخد ولی اتفاق نیفتاد
کد خبر: 581759
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۸ ۱۷:۱۸:۵۵

علی بهادری جهرمی عصر چهارشنبه در نشست تخصصی جهاد تبیین در مجتمع آفتاب حرم امام راحل و در جمع اعضای اتحادیه انجمن اسلامی دانش اموزان، گفت: ترجیح می‌دهم ابتدا پای حرف‌های شما بنشینم و بشنوم و سپس سخن بگویم.

به گزارش ایرنا، سخنگوی دولت که در بدو جلسه اعلام کرد خودش هم در دوران نوجوانی و تحصیل در مدرسه عضو اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان کشور بوده و این سخنش با تشویق حاضران روبرو شد در این نشست یکساعته به ۶۳ پرسش متعدد حاضران که توسط ۱۵ نماینده انجمن اسلامی دانش آموزی مطرح شد گوش سپرد و سپس به سوال‌های آنها پاسخ داد که صحبت های او را می خوانید:

*از شور و شوق این جمع به وجد آمدم این انرژی و پویایی و اشراف و دقت در طرح سوالات نشان می‌دهد امروز دانش آموزان چه ظرفیت گسترده و عمیقی هستند.

*روش برخی از کشورها این است که مردم را به موضوعات مختلف سرگرم و از مسایل اصلی دور کنند اما ایران در مسیر اصلی به دنبال جهاد تبیین است.

*تعبیر رئیسی این است که سخنگوی دولت نیستم بلکه سخنگوی مردم در دولت هم هستم. من همچنین انتقال دهنده نظرات و دیدگاههای شما به رییس جمهور ‌و دولت هستم.

*امروز در وسط میدان جنگ قرار داریم. اساسا ذات دنیا جنگ و نبرد حق علیه باطل است. ما در کشوری هستیم همه اعتقاد به دین اعتقاد دارند و همدلی و همبستگی داریم. کشوری مملو از استعداد و ظرفیت جغرافیایی با منابع طبیعی و تمدنی بسیار دیرینه داریم.

*دشمن دائما ایران را رصد و از پیشرفت کشورمان احساس خطر می‌کند. بنابراین قطعا پیروزی از آن ماست چون ظرفیت، توان و قدرت ایران بالاست.

*دوره‌ای بود که خیال دشمن راحت‌تر بود و احساس می‌کرد شاید کشور ما با سرعت پیش نمی‌رود و آن زمان نیازی نبود که تمام توان خود را صرف دشمنی کند ولی در دولت سیزدهم فضا اینطور نبود و دشمن تلاش کرد تا مانع سرعت پیشرفت کشور شود.

*رهبری معظم انقلاب در سالگرد تشکیل دولت سیزدهم به دستاوردهای این دولت اشاره فرمودند و ایشان می‌دانند که مسیر حرکت کشور به ریل خود بازگشته و با قوت در حال حرکت است؛ وقتی دشمن این حرکت روی ریل را ببیند، احساس خطر می‌کنند و با این حرکت، پیشرفت و پیروزی برای ما خواهد بود.

*متأسفانه برخی مقاطع سیاست خارجی ما به نوعی بوده که خواسته یا ناخواسته هندسه قدرت به نفع آن قدرت‌ها اتفاق بیفتد اما امروز این روند تغییر کرده و چرخش ایران در حوزه دیپلماسی و حوزه‌های سیاسی بسیار موثر بوده است.

*ما به سرعت به سوی چندجانبه‌گرایی می‌رویم و دیگر یک میز موضوعات بین المللی را تعریف نمی‌کند.

*خود غربی‌ها این را از سال‌ها پیش دریافته‌اند که ایران به دنیای بدون غرب نزدیک می‌شود و یکی از دلایلی که غرب تلاش می‌کند حکمرانی در فضای مجازی را تقویت کند و هرچه می‌تواند تک‌صدایی به نفع خود ایجاد و صدای مخالف را حذف کند، برای این است که می‌داند روی زمین مغلوب شده و می‌خواهد با حکمرانی تک‌قطبی آینده‌ رو به افول خود را به نفع خود تغییر دهد.

*تصور نکنیم هجمه‌ای علیه ما شد و ما در دفاع هستیم بلکه ما یک حرکت پرشتاب را کلید زدیم و دشمن که از این موضوع احساس خطر کرده، در حال اقدام واکنشی به حرکت رو به جلوی ماست.

*کریدورهای جدی در حال فعال شدن است و مسیرهای خارجی را تغییر داده و شرق، خود را بدون نیاز به غرب تامین می‌کند.

*قرار بود چرخ اقتصاد بچرخد ولی اتفاق نیفتاد. غرب احساس می‌کرد با این مسیر، ایران راهی جز تسلیم نخواهد داشت ولی انتخابات ۱۴۰۰ مسیر را تغییر داد. دولت سیزدهم در شرایط سخت روی کار آمد.  شهریور ۱۴۰۰، تورم بیش از ۶۰ درصد را داشتیم و کرونا روزانه ۷۰۰ نفر را از بین می‌برد اما اکنون رشد اقتصادی در این یکسال از ۳.۶ به ۵.۵ رسیده و از میانگین صفر در ۱۰ سال گذشته به ۴.۵ در این یکسال رسیده است.

*اکنون تورم ۴۰ درصد است و با اینکه مطلوب نیست ولی بهتر از تورم ۶۰ درصدی است و کاهش داشته است. دشمن ریل حرکت کشور را دیده و می‌داند که اتفاقاتی می‌خواهد رخ بدهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها