کد خبر: 581602
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۷ ۱۹:۱۴:۱۸
| |

سخنگوی شورای وحدت:

مردم راه بیان مطالبات خود را می دانند/ دولت سیزدهم در برنامه‌ریزی و کارآمدی کارگزاران ضعف‌هایی دارد

دبیر و سخنگوی شورای وحدت گفت: مطالبات مردم را متوجه هستیم و مردم نیز راه بیان این مطالبات را به خوبی می‌دانند.

مردم راه بیان مطالبات خود را می دانند/ دولت سیزدهم در برنامه‌ریزی و کارآمدی کارگزاران ضعف‌هایی دارد
کد خبر: 581602
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۷ ۱۹:۱۴:۱۸

عصر امروز (۱۷ آبان‌ماه) جلسه شورای وحدت در زنجان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منوچهر متکی با بیان اینکه جبهه دموکرات و جمهوری آمریکا در مقابل ایران نگاه واحد پیدا کرده‌اند، اظهار کرد:

*در ایران هر دولتی نگاه متفاوت به آمریکا داشته و هر کسی حرفی می‌زند از این‌رو یکی از وظایف ما در شورای وحدت تبیین مواضع واحد در رابطه با موضوعات مهم کشور است.

*شورای وحدت، فعالیت خود را در دو مرحله تعریف کرد که نخستین مرحله ورود موثر در انتخابات سال گذشته با هدف کمک به شکل‌گیری دولتی متفاوت و ریل‌گذاری جدید در کشورداری بود. این هدف مهم با رای مردم به حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی محقق شد.

*سامان‌دهی تشکیلات شورای وحدت دیگر هدف این شورا است. این مهم با رویکرد انسجام نیروهای ارزشی، ولایی و انقلابی اقشار، احزاب و تشکل‌ها در مسیر تقویت همگرایی و نیل به مواضع واحد در موضوعات راهبردی و اساسی کشور صورت می‌پذیرد.

*ساختار جامع و فراگیر تشکیلات شورای وحدت در جلسات فشرده ۶ ماهه هیئت عالی پس از انتخابات تدوین و در واپسین  نشست کشوری شورای وحدت در سال گذشته به «شورای عمومی وحدت» جهت بررسی ارائه شد.

*وظایف شورای وحدت، نظارت بر عملکرد هیئت‌های اجرایی در سطح کشور و استان‌ها است و بر این اساس، آئین‌نامه‌ها به شهرها و شهرستان‌ها ابلاغ شده و کمیته‌های ۱۹ گانه زیرمجموعه هیئت‌های اجرایی نیز تشکیل شده‌ است.

*ناکارآمدی دولت قبلی باعث شد در امر انتخابات وارد شویم؛ رای قطعی ما و شورای ائتلاف آقای رئیسی بود و کماکان وی را انتخاب اصلح می‌دانیم.

*از تشکل‌های زنان و زنان فعال در حوزه سیاست هم برای شرکت در شورای عالی وحدت دعوت کردیم. از تشکل‌های جوانان هم دعوت کردیم که نماینده خود را معرفی کنند. به طور کلی شورای عالی وحدت شکل گرفته و به دنبال آن بودیم که از ائتلاف هم به این شورا بپیوندند. 

*هیئت اجرایی همانند شورای وحدت یک مسئولیت دائمی و مستمر دارد. این هیئت یک وظیفه کوتاه‌مدت داشت و آن تعریف سازوکارهای انتخاباتی بود. از این‌رو شرح وظایف و ساختار انتخاباتی برای هیئت عالی شورای وحدت ارائه شد و مورد تصویب قرار گرفت.

*۹ کارگروه محتوایی و ستادی و ۱۴ کمیته اجرایی و عملیاتی برای انتخابات تعریف کردیم. کارگروه‌ها به تولید محتوایی و کار ستادی پرداختند و کمیته‌ها، عملیات اجرایی و میدانی را بر عهده گرفتند، از این رو این کمیته‌های چهارده‌گانه اقشار مختلف اجتماعی را در برگرفتند.

*هر کمیته متشکل از ۲۱ نفر از فعالان صنف یا قشر مربوط به خود بود. کمیته‌های جوانان، بانوان، دانشجویان، کارگران و فرهنگیان جز کمیته‌هایی بودند که شکل گرفتند. 

*مطالبات مردم را متوجه هستیم و مردم نیز راه بیان این مطالبات را به خوبی می‌دانند و بین مطالبات، اعتراضات، خواسته‌ها و فتنه و آشوب تفاوت زیادی وجود دارد، جنایت شاهچراغ شیراز و اقدامات هنجارشکنانه دشمن مُهر تایید درماندگی دشمن است.

*دولت سیزدهم در جهت‌گیری‌ها خوب عمل کرده اما در برنامه‌ریزی و کارآمدی کارگزاران ضعف‌هایی دارد.

*رسالت نیروها و جریان‌های انقلابی در قبال دولت آقای رئیسی، حمایت، مشاوره و نقد منصفانه همراه با ارائه راهکارها است.

*راهبرد ما در دو سال آینده سازماندهی و تشکیلات شورای وحدت برای ورود پرشور به انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۲ است. 

*موج پدید آمده از تشکیل شورای وحدت و گسترش آن در فضای سیاسی کشور با مشارکت روحانیت، احزاب، اقشار و چهره‌های موثر و ذی‌نفوذ در استان‌ها و با رویکردی خردورزانه، شفاف و ‌تکیه بر نظرات و آراء جمعی، هم اینک به یک مطالبه جدی برای تداوم این حرکت تبدیل شده است.

*شورای وحدت حمایت کامل خود از ابراهیم رئیسی اعلام کرده‌ بود و برای موفقیت برنامه‌های رئیس ‌جمهور تمام تلاش خود را خواهد کرد، این حمایت برآمده از انجام یک وظیفه دینی و انقلابی، تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری، شناخت از شخصیت و مواضع آقای رئیسی و رای اکثریت قاطع شرکت‌کنندگان در انتخابات بود.

*نقد، پیشنهادات، مطالبات برحق مردم را به گوش رئیس جمهور می‌رسانیم؛ قطعا مشکلاتی است که باید رفع شود؛ توقعات و انتظارات از  آقای رئیسی بالا بوده و با توجه به نگاه و رویکرد این دولت انقلابی مشکلات رفع می‌شود قطعا وی آخرین تیر نظام جمهوری ایران نیست و منجی صاحب‌الزمان (عج) صاحب اصلی این انقلاب است. 

*در شورای وحدت عالی یک حزب یا جبهه نیستیم و به دنبال سهم‌خواهی نبوده‌ایم. ما فراتر از یک جبهه هستیم. ۴۰ عضو و ۵ حزب عضو داریم.

*در شورای وحدت به اتصال به روحانیت معتقدیم چرا که روحانیون در شبهات و اتفاقات سخت که تشخیص اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی سخت می‌شود کمک‌کننده برای ما در شناخت راه درست خواهند بود.

*دو اصل در شورای وحدت داریم، اولی تلاش برای وحدت با هم، دومی این است که اختلافی نداشته باشیم؛ تاکنون که این خط‌مشی ما بوده و برای حرکت به سوی آرمان و هدف مشترک انقلاب قدم برداشته‌ایم. ‌

*معرفی افراد اصلح و توانمند به دولت، دیگر وظیفه‌ای بود که انجام‌ دادیم و هرگز به دنبال سهم‌خواهی نبوده و نیستیم و این مهم را وظیفه انقلابی خود دانسته و قدم‌های موثر و محکمی در تبین و اجرای گام دوم انقلاب برمی‌داریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها