کد خبر: 580245
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۸ ۱۵:۵۳:۱۷
| |

عیادت وزیر آموزش و پرورش «آرتین»

وزیر آموزش‌ و پرورش که برای حضور در مراسم سوگواری درگذشتگان حادثه شاهچراغ به شیراز سفره کرده به عیادت «آرتین» رفت.

عیادت وزیر آموزش و پرورش «آرتین»
کد خبر: 580245
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۸ ۱۵:۵۳:۱۷

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش به منظور حضور در مراسم گرامیداشت شهدای حادثه شاهچراغ(ع) به‌ویژه مراسم گرامیداشت سه دانش‌آموز شهید این حادثه به شهر شیراز سفر کرد.

به گزارش فارس، وزیر آموزش‌وپرورش در حاشیه این مراسم اظهار کرد: خوشبختانه دیروز و امروز شاهد ارج نهادن به مقام شامخ شهدا در سراسر ایران بودیم و حضور کم‌نظیر مردم در خیابان‌ها و خشم و انزجار آنها از عوامل حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع) و اغتشاشگران را مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: حادثه تروریستی اخیر که در حرم احمد بن موسی(ع) اتفاق افتاد نشانه عمق کینه استکبار جهانی و گروه تکفیری داعش نسبت به‌نظام جمهوری اسلامی است.

وزیر آموزش‌ و پرورش افزود: چنین اقداماتی اعم از حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) و اقدامات خرابکارانه اغتشاشگران ناشی از دشمنی آنها باهمه مردم ایران به‌ویژه دانش آموزان است.

نوری با اشاره به فرارسیدن ۱۳ آبان روز دانش‌آموز، تصریح کرد: دیروز دانش‌آموز ما حسین فهمیده جانش را در راه دین و وطنش داد و امروز چند نفر از دانش‌آموزان ما را در حرم احمد بن موسی (ع) به شهادت رساندند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دیروز و امروز شاهد ارج نهادن به مقام شامخ شهدا در سراسر ایران بودیم و حضور کم‌نظیر مردم در خیابان‌ها و خشم و انزجار آنها از عوامل حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع) و  اغتشاشگران را مشاهده کردیم.

وزیر آموزش‌ و پرورش با حضور در منزل شهیدان سرایداران که سه شهید شامل پدر و مادر و فرزند خانواده‌شان در این حادثه به شهادت رسیدند با فرزند مجروح خانواده شهید دیدار و با بازماندگان ابراز همدردی کرد.

وی گفت: برای پیشرفت آرتین از مرحله پیش‌دبستانی تا مراحل بعد از هیچ‌گونه همکاری دریغ نخواهیم کرد و برنامه‌ریزی می‌کنیم در بهترین شرایط تحصیل کند.

نوری خاطرنشان کرد: ۸ آبان روز نوجوان و سالروز شهادت حسین فهمیده است. ۱۳ آبان هم روز دانش‌آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی است. ۴ آبان هم سه تن از دانش‌آموزان به شهادت رسیدند، بنابراین آبان ماه دانش‌آموز است.

وزیر آمورش و پرورش در دیدار با این کودک قربانی حادثه تروریستی تأکید کرد: برای بهبودی آرتین در برخورداری از هرگونه خدمات پزشکی مساعدت خواهیم کرد.

وی با مرور دست‌نوشته‌های شهید دانش‌آموز آرشام سرایداران برادر آرتین ادامه داد: آثار دانش‌آموز شهید آرشام سرایداران، برادر آرتین را مشاهده کردم این نوجوان شهید نخبه و دارای آثار متفاوتی بوده است.

نوری، یاد و خاطره این دانش‌آموز شهید را گرامی داشت و با بازماندگان این نوجوان ابراز همدردی کرد.

یوسف نوری در سفر به شیراز و پس از شرکت در مراسم گرامیداشت شهدای حمله تروریستی در حرم احمد بن موسی(ع)، با حضور در بیمارستان مسلمین این شهر از تعدادی مجروحان جنایت داعش در حمله به زائران شاهچراغ(ع) عیادت کرد.

نوری ضمن محکوم کردن این جنایت گفت: این حادثه نشان داد که دشمن برای متوقف کردن پیشرفت کشور و از بین بردن امنیت و آرامش مردم کشور از هیچ جنایتی دریغ نخواهد کرد.

وزیر آموزش‌ و پرورش در این برنامه همچنین از پدر شهید دانش‌آموز علی‌اصغر علی گوئینی عیادت و شهادت فرزندش را به وی تسلیت گفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها