کد خبر: 580093
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ۱۵:۲۱:۱۴
| |

ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت از ورود سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه 9 آبان از غرب کشور خبر داد.

ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
کد خبر: 580093
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ۱۵:۲۱:۱۴

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی به بررسی  آب و هوایی کشور در روزهای آینده پرداخت.

به گزارش فارس، وی با اشاره به بارش باران و ابرناکی در نقاطی از استان‌های آذربایجان شرقی،‌ قزوین، اردبیل، خراشان شمالی، شمال خراسان‌ رضوی، سواحل‌خزر و ارتفاعات البرز در روز جاری، اظهار داشت که اواخر وقت امروز بارش در این مناطق کاهش می‌یابد.

ضیائیان افزود:

*روز آینده بارش پراکنده در برخی نقاط فارس، اصفهان و یزد همچنین در ارتفاعات زاگرس در غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

*روز دوشنبه 9 آبان سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود، در این راستا در استان‌های کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، قم، اصفهان، مرکزی، همدان، کردستان و آذربایجان غربی همچنین دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران و وزش باد شدید در برخی ساعات رخ می‌دهد.

*در دو روز آینده افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور خصوصا سواحل خزر داریم.

*روز سه‌شنبه 10 آبان در دامنه‌های جنوبی البرز و نوارغربی کشور بارش باران، گاهی وزش باد شدید داریم که شدت بارش‌ها در استان‌های لرستان، ایلام، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان است.

*روز سه‌شنبه با شمالی شدن جریانات روز خزر بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی و خراسان رضوی داریم ضمن آنکه در ارتفاعات البرز بارش برف و باران خواهیم داشت و در این مناطقی که ذکر شد کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

*روز چهارشنبه در مناطقی از غرب، جنوب‌غرب، شمال‌شرق، شرق و مرکز کشور همچنین سواحل شمالی بارش باران داریم که شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان، چهارمحال و بختیاری،‌ کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان و شمال‌شرق خوزستان خواهد بود.

*آسمان تهران فردا کمی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 24 و 14 درجه خواهد بود.

*روز آینده اهواز با بیشینه دمای 35 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 3 درجه بالای صفر، خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

*میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی ( یکم مهر 1401) تا ششم آبان 4.3 میلی‌متر ثبت شد میزان بارش پارسال در این بازه زمانی 5 میلی‌متر بود بنابراین بارش سال جاری 13.1 درصد کمتر از سال گذشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها