کد خبر: 579646
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۴ ۱۲:۳۸:۳۶
| |

شرکت تصفیه آب پایتخت:

ارتفاع آب در برخی مخازن تهران ۷۰ سانتی‌متر است

معاون بهره‌برداری شرکت تامین و تصفیه آب تهران گفت:­ در برخی از مخازن شهر تهران که ارتفاع آب باید در حد ۴ متر باشد، حدود ۷۰ سانتی‌متر است.

ارتفاع آب در برخی مخازن تهران ۷۰ سانتی‌متر است
کد خبر: 579646
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۴ ۱۲:۳۸:۳۶

مجدی زاده گفت: در حال حاضر ذخیره آب شرب در مخازن تهران حدود ۶۰۷ هزار مترمکعب و میزان مصارف، نزدیک به ۴۰ هزار لیتر در ثانیه است, اما میزان آب تولید در هر ثانیه، نزدیک به ۳۰ هزار لیتر است.

­به گزارش تسنیم، وی افزود: هم اکنون در هر ثانیه ۱۰ هزار لیتر بیش از آبی که تولید می‌شود، به مصرف می‌رسد. در دو روز گذشته مقداری بارندگی داشتیم، اما مجموع این بارندگی ها, ۵۰ درصد کمتر از مشابه سال گذشته و بیش از ۹۰ درصد کمتر از دو سال گذشته بود.

­معاون بهره برداری شرکت تامین و تصفیه آب تهران ادامه داد: این میزان بارندگی پاسخگوی نیاز آبی شرب مردم نیست؛ به شکلی که در ۲۴ ساعت گذشته، حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون لیتر برداشت از منابع سطحی یعنی ذخایر سد‌ها داشتیم در حالی که ورودی سدها، حدود ۶۰ درصد کمتر از این میزان است.

­وی تاکید کرد: این میزان برداشت و کاهش ورودی به سدها، باعث شده که ذخایر سطح شهر تهران به کمترین حالت خود برسد؛ حتی در برخی از مخازن که ارتفاع آب باید در حد ۴ متر باشد، حدود ۷۰ ثانتی متر است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها