کد خبر: 579090
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۱ ۰۹:۰۸:۴۳
| |

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

راه‌اندازی دفاتر نیروهای مسلح در دانشگاه‌ها جنبه علمی دارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: راه‌اندازی دفتر نیروهای مسلح در دانشگاه ها برای تعامل بیشتر بین دانشگاه و نیروهای مسلح در زمینه‌های علمی است.

راه‌اندازی دفاتر نیروهای مسلح در دانشگاه‌ها جنبه علمی دارد
کد خبر: 579090
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۱ ۰۹:۰۸:۴۳

مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص راه‌اندازی دفتر نیروهای مسلح در دانشگاه‌ها گفت:‌ هدف چنین طرحی افزایش تعاملات بین دانشگاه و نیروهای مسلح است. برخی از طرح‌های پژوهشی نیروهای مسلح از طریق دانشگاه‌ها انجام می‌شود به طور مثال در ساخت پهبادها، مسلما با نخبگان دانشگاهی کار انجام می‌شود. در این طرح نیز برای تقویت کارهای پژوهشی و بهتر شدن آن این ارتباط برقرار می‌شود تا راحت‌تر و بهتر این رابطه ایجاد شود و از ظرفیت نخبگان برای ارتباط بهتر بین نیروهای مسلح و دانشگاه‌ها استفاده شود و بیشتر چنین ارتباطی جنبه‌های علمی دارد. 

به گزارش ایلنا، وی درباره قانون مصوب ۳۰ مردادماه ۱۳۷۹ مبنی بر «ممنوعیت ورود نیروهای مسلح به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش» گفت: این قانون حاکم است و مربوط به ورود نیروهای نظامی به دانشگاه‌ها است که کماکان ممنوع است و نیروهای نظامی وارد دانشگاه نمی‌شوند و راه‌اندازی دفتر نیروهای مسلح در دانشگاه‌ها ارتباطی با ورود نیروهای نظامی به دانشگاه‌ها ندارد و همانطور که عرض کردم، چنین ارتباطی جنبه‌های علمی دارد. 

ویس کرمی تاکید کرد: نیروهای مسلح که از هر مجرایی می‌تواند، اطلاعات خودش را کسب کند، پس دفتر نیروهای مسلح در دانشگاه‌ها برای این نیست که مثلا کار جدیدی انجام بدهند و قانون «ممنوعیت ورود نیروهای مسلح به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش» هیچ ربطی به راه‌اندازی دفتر نیروهای مسلح در دانشگاه ندارد.

او تصریح کرد: نیروهای مسلح در شهرهای مختلف زمین یا املاکی دارند که به بحث حقوقی، تعامل و پیگیری نیاز دارد. همین حالا در مجلس هم وزارت دفاع، ارتش، نیروی انتظامی و هم سپاه دفتر حقوقی دارند. این موضوع به خاطر پیگیری مسائل حقوقی است و در واقع رابط هستند و در مورد دانشگاه‌ها، دفتر نیروهای مسلح در آنجا نیز همین نقش رابط را خواهد داشت. 

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی دفتر نیروهای مسلح در دانشگاه‌ها برای تعامل بیشتر بین دانشگاه و نیروهای مسلح است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اعلام این خبر در شرایط فعلی کشور به نظرم خیلی خوش سلیقگی نبود. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • Masoud ارسالی در
    یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱

    😂😂😂😂

  • ناشناس ارسالی در
    یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱

    این جناب فحش هم که توییت می کند می گوید جنبه علمی دارد مثل توییت " سگهای قلاده بلند..."ش!

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها