کد خبر: 578587
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ۰۸:۵۵:۴۰
| |

یک روانشناس آموزش و پرورش:

تعجب نکنیم چرا بچه‌ها فریاد می‌کشند چون می‌خواهند افسرده نشوند

عباس فرجی گفت: نباید تعجب کرد چرا بچه‌ها فریاد می‌کشند چون می‌خواهند از چنگال افسردگی نجات پیدا کنند.

تعجب نکنیم چرا بچه‌ها فریاد می‌کشند چون می‌خواهند افسرده نشوند
کد خبر: 578587
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ۰۸:۵۵:۴۰

یک مشاور و روانشناس آموزش و پرورش، به تبیین علل حضور دانش‌آموزان نوجوان در ناآرامی‌های اخیر پرداخت و گفت: این نوجوانان را باید با اقتضائات خودشان قبول کنیم.

به گزارش ایسنا، عباس فرجی با بیان این مقدمه که پنج سال پیش مدیر کل وقت آموزش‌وپرورش شهر تهران گزارشی از آسیب‌های اجتماعی مدارس تقدیم اعضای شورای شهر کرد که حاوی نکات بسیار ارزشمندی بود اظهار کرد: بخشی از گزارش حکایت از آن داشت که انباشتی از خشم در میان دختران نوجوان و رفتار پرخطر در میان پسران وجود دارد. پنج سال است که این آمار منتشر شده، اقدام عملی مسئولین برای مدیریت این خشم چه بوده که امروز در تلاش است دختران و پسران را به آرامش دعوت کند؟ مدیران کشور با چه ابزاری می‌خواهند دانش‌آموزان را به آرامش دعوت کنند؟  

این مشاور و روانشناس افزود:نوجوانان، طرف حساب ما نیستند، بلکه مدیرانی هستند که به‌موقع تدبیر نکردند. در واقع بچه‌های کشورمان فریب نخوردند، بلکه این مسئولین ذی‌ربط هستند که سهل‌انگاری کرده و اکنون باید پاسخگو باشند.  

فرجی با اشاره به اینکه خشمی که در دختران کشورمان پنج سال پیش شناسایی شده بود به دو حالت باید تخلیه می‌شد؛ یا باید درون وجودشان می‌ریخت یا به بیرون، اظهار کرد: اگر این خشم به درون دخترانمان نفوذ کند با موج سنگینی از افسردگی مواجه خواهیم بود که خودش را در قالب خودکشی و ... نشان می‌دهد و پیشتر شاهد آن بوده‌ایم. در صورتی که این خشم برون‌ریزی کند شاهد این فریادها هستیم که در حال حاضر می‌شنویم؛ پس نباید تعجب کرد چرا بچه‌ها فریاد می‌کشند چون می‌خواهند از چنگال افسردگی نجات پیدا کنند.  

فرجی افزود: این شکاف یعنی ما زبان ارتباطی خود را با دانش‌آموزان از دست داده‌ایم و نمی‌توانیم با دانش‌آموزان خود صحبت کنیم. ما منابع گفت‌وگوی بچه‌ها نیستیم و این را از هر کسی که دانش آموز دهه ۸۰ دارد می توان پرسید. به هیچ وجه نمی شود با این بچه ها با زبان دهه ۶۰ صحبت کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها