کد خبر: 578273
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۱۶:۴۱:۵۶
| |

روزنامه رسالت:

دهه هشتادی‌ها ناکارآمدی آموزش و پرورش در تربیت نسل‌ها را نشان می‌دهند

رسالت نوشت: حضور دهه هشتادی‌ها در اعتراضات اخیر ناکارآمدی و عملکرد غیرقابل‌دفاع نهاد آموزش‌وپرورش در تربیت نسل‌ها را نشان می‌دهد.

دهه هشتادی‌ها ناکارآمدی آموزش و پرورش در تربیت نسل‌ها را نشان می‌دهند
کد خبر: 578273
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۱۶:۴۱:۵۶

روزنامه وابسته به حزب موتلفه اسلامی در گزارشی از عملکرد آموزش‌وپرورش در تربیت نسل‌ها انتقاد کرد و حضور دهه‌ هشتادی‌ها در اعتراضات را به دلیل عملکرد ناموفق این نهاد خواند.

به گزارش رسالت، حضور دهه هشتادی‌ها در اعتراضات اخیر حاوی پیام‌های مختلفی است و در کنار نقد جدی به عدم گفت‌وگو با این نسل و نشنیدن صدای آن‌ها که از سوی اساتید جامعه‌شناسی مطرح می‌شود، یک پیام تأمل‌برانگیز، ناکارآمدی و عملکرد غیرقابل‌دفاع نهاد آموزش‌وپرورش در تربیت نسل‌ها است. دهه هشتادی‌ها در ساختاری آموزش‌دیده‌اند که هنوز در نظام بودجه‌ریزی آن، برخی اختصاص بودجه بیشتر به‌نظام تعلیم و تربیت را بریزوبپاش از جیب دولت تلقی می‌کنند! در این میان از اجرای سیاست تنوع‌بخشی به مدارس کشور بیش از سه دهه می‌گذرد؛ سیاستی که با تصویب قانون تأسیس مدارس غیرانتفاعی در سال ۱۳۶۷ شروع شد اما هرگز در این حد باقی نماند به‌طوری‌که امروز در کنار مدارس دولتی، ۲۳ نوع مدرسه دیگر در کشور تأسیس‌شده و این در حالی است که تربیت ما، با ضعف، رخوت و ناتوانی مفرط توأم است. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها