پیمان جبلی، رئیس صدا و سیما:

باید افتخار کرد که صدا‌و‌سیما تریبون نظام است

اطمینان داریم مسیرمان درست است؛ با قدم های استوار ادامه می‌دهیم

رئیس سازمان صداوسیما گفت: رسانه ملی روابط عمومی هیچ دستگاهی نیست؛ ولی تریبون نظام است و این جایگاه را باید با افتخار اعلام کرد.

باید افتخار کرد که صدا‌و‌سیما تریبون نظام است
کد خبر: 577657
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۰ ۱۳:۲۸:۲۸

روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما در دومین نشست افق تحول در جمع مدیران رسانه ملی اظهار کرد: بروز چالش و سختی در هر تحول و ریل‌گذاری جدید، طبیعی است. رسانه ملی در یک سال اخیر با چالش های منحصر به فردی روبه‌رو شد که از نزدیک شاهد بوده‌ایم؛ ولی کارهای امیدوار کننده ای هم انجام شد که نویدبخش روزهای بهتر است و حس هم‌افزایی جمعی در یک سال گذشته، امیدواری‌مان برای پیشروی در مسیر پیش رو را تقویت کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، بخشی از اظهارات جبلی را در ادامه می خوانید:

*با اطمینان خاطر می‌گویم ما اتاق فکری به وسعت تمام سازمان داشتیم که ابعاد تحول را بزرگ‌تر از سازمان صداوسیما و در بدنه عظیم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی معرفی کرد.

*مسیر حرکت رسانه ملی را به حرکت در جاده‌ای پر پیچ و خم است. هدف‌ ما در دوره جدید، تحول است و نه فقط تغییر. ما دنبال تغییر شکلی نیستیم و روند طی‌شده در یک سال اخیر ثابت کرد که اتهام ورود باند جدید و تغییر اتوبوسی مدیران، بی پایه است.

*اجرای برنامه تحول امری مبتنی بر مفاد «سند تحول رسانه ملی» و در سه محور محتوا، رویکرد و سازوکار است معتقدیم تغییر ریل گذاری هایی که سال‌ها ثابت مانده، اگر چه سخت، ولی امکان پذیر است و موظفیم با کار شبانه روزی، مسیر ده ساله را دو تا سه ساله طی کنیم. رسانه ملی با چالش های درونی و بیرونی مختلفی مواجه است و باید بپذیریم برای تحول به عزم جزم و کفش آهنین نیاز داریم.

*تاب آوری، فرهنگ تحمل و تغییر تحولی در سطح نخبگان و مسئولین نظام برای رسیدن به تحول مدنظر در سازمان صداوسیما ضروری است. برای تحول، باید اقتضائات درونی و بیرونی را در نظر داشته باشیم و با رفع موانع به دنبال تغییر بسیاری از قواعد باشیم.

*انقلاب اسلامی روز به روز بالنده تر می‌شود و در نتیجه دشمنان پیچیده تری پیدا می کند،  باید بپذیریم در اتفاقات امروز، همه نسبت به تربیت و هدایت و فرهنگ جامعه مسئولیم.

*طبق حکم رهبری کار ما هدایت فرهنگی است؛ اما ابتدا باید این تغییر در درون سازمان رخ می داد و با تکرار عبارت هویت محوری و عدالت گستری، ادبیات گفتمانی در بخش های مختلف از برنامه ریزی تا برنامه سازی و حوزه مدیریتی شکل می گرفت که در یک سال گذشته در این زمینه تلاش بسیاری صورت گرفت.

*رسانه ملی روابط عمومی هیچ دستگاهی نیست؛ ولی تریبون نظام است و این جایگاه را باید با افتخار اعلام کرد. همواره فرهنگ نخبگانی و برخی مسئولان نظام توقع دیگری از ما داشته‌اند؛ اما از این پس همه باید به صداوسیمای خلاق عادت کنند که پیشرو و فعال است و منفعل نیست که زمان را از دست بدهد.

*در یک سال اخیر نقش رسانه ملی در پیشگیری از بسیاری از بحرانها بسیار مهم بوده است. اگر رویکرد صداوسیما در اعلام حمله سایبری در ماجرای هک کارت‌های سوخت و ورود همه جانبه به میدان نبود، ممکن بود عوارضی بدتر از آبان ۹۸ به وجود بیاید. ما چون اطمینان داریم مسیرمان درست است، با قدم های استوار ادامه می‌دهیم و اثبات کرده ایم حرف نمی زنیم و عمل می کنیم که پیگیری حذف ارز ترجیحی، بازگشایی دانشگاه‌ها و آزادسازی سواحل، گوشه ای از آن بوده است.

*باید درهای سازمان به روی اتفاقات مهم فرهنگی باز شود و صداوسیما آنها را جهانی کند. جهانی‌شدن سرود «سلام فرمانده» که محصول گروه فرهنگی ماح لنگرود بود، مصداقی عینی از این رویکرد است. آرمان ما شتاب دهندگی ظرفیت‌های فرهنگی مثل «مهمانی ده کیلومتری غدیر» است که مورد تقدیر رهبری قرار گرفت.

*تا همین دیشب برای پرت کردن حواسمان در تلاش بودند تا متزلزلمان کنند؛ اما موفق نشدند. آن‌ها نمی‌دانند که ما به درستی مسیری که در آن حرکت می‌کنیم، یقین داریم و با قدم‌های استوار ادامه‌ می‌دهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها