کد خبر: 577534
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۹ ۲۰:۰۴:۵۹
| |

علت عدم بهره‌برداری از انتقال آب به دریاچه ارومیه از زبان معاون رئیس جمهور

معاون رئیس جمهور گفت:طلب حقابه دریاچه ارومیه از وزارت نیرو به جد پیگیری می شود و از سوی دیگر اعتبارات لازم برای انتقال آب تصفیه خانه های سه استان منتهی به دریاچه تا آخر سال تامین خواهد شد.

علت عدم بهره‌برداری از انتقال آب به دریاچه ارومیه از زبان معاون رئیس جمهور
کد خبر: 577534
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۹ ۲۰:۰۴:۵۹

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خصوص موضوع خشکسالی دریاچه ارومیه گفت: طلب حقابه دریاچه ارومیه از وزارت نیرو به جد پیگیری می شود و از سوی دیگر اعتبارات لازم برای انتقال آب تصفیه خانه های سه استان منتهی به دریاچه تا آخر سال تامین خواهد شد.

به گزارش فارس، علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور امروز در جمع صاحبان صنایع استان، موضوع محیط زیست را یک موضوع تعاملی عنوان کرد و گفت:

*با وجود اینکه فعالان بخش خصوصی و صاحبان صنایع و معادن برای ما ارزشمند بوده و جایگاه بالایی دارند اما زمانی که طرح یا پروژه ای افتتاح یا اجرایی شده و به محیط زیست خسارت وارد می شود، آیا خسارت آن به درستی از سوی صاحبان این پروژه ها پرداخت و یا جبران می شود؟

*پروژه ای با وجود خطر تخریب محیط زیست، اجرایی شده و سوددهی بالایی نیز برای صاحب پروژه در پی دارد اما طبیعی است که باید در قبال آن خسارت، به تعهدات مالی نیز عمل شود.

*با وجود اینکه قرار بود در ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ سد کانی سیب و کانال انتقال آب به دریاچه افتتاح شود اما به خاطر وجود برخی مشکلات فنی در کانال، باید عملیات ترمیم به درستی انجام می‌شد.

*طلب حقابه این دریاچه از وزارت نیرو به جد پیگیری می شود و از سوی دیگر اعتبارات لازم برای انتقال آب تصفیه خانه های سه استان منتهی به دریاچه تا آخر سال تامین خواهد شد.

*این فرآیند بر اساس شاخص های جهانی بوده و ما سعی در بومی سازی این شاخص ها داشته ایم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها