کد خبر: 576407
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۱ ۱۳:۳۶:۰۷
| |

دنیای اقتصاد:

کاربران برای انتقال فیلترشکن‌ها به استفاده از پلتفرم‌های داخلی روی آورده‌اند

دنیای‌اقتصاد نوشت: کاربران جدید پیام‌رسان‌های داخلی تنها برای رفع نیازهای فعلی خود و حتی اغلب برای انتقال فایل‌های مربوط به فیلترشکن‌ها و وی‌پی‌ان‌ها به استفاده از این پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌های داخلی روی آورده‌اند.

کاربران برای انتقال فیلترشکن‌ها به استفاده از پلتفرم‌های داخلی روی آورده‌اند
کد خبر: 576407
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۱ ۱۳:۳۶:۰۷

دنیای‌اقتصاد ادعای استقبال مردم از پیام‌رسان‌های داخلی را رد کرد و نوشت آنان دسته از کسانی که به ناچار به سراغ پیام‌رسان‌های داخلی رفته‌اند برای انتقال فایل‌های مربوط به فیلترشکن‌ها و وی‌پی‌ان‌ها به استفاده از آنها روی آورده‌اند.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، این روزها که فشار فیلترینگ کاربران را کلافه کرده و حلقه محدودیت‌های مجازی تنگ‌تر شده است، بعضی‌ها به ناچار به سراغ پیام‌رسان‌های داخلی رفته‌اند و به این ترتیب است که مدیران این پیام‌رسان‌ها از افزایش تعداد کاربران‌شان خبر می‌دهند. این در حالی است که کاربران اعتماد چندانی به پلتفرم‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی نداشته و معتقدند آنها امنیت داده‌های کاربران را تضمین نمی‌کنند. کارشناسان هم معتقدند که کاربران جدید پیام‌رسان‌های داخلی تنها برای رفع نیازهای فعلی خود و حتی اغلب برای انتقال فایل‌های مربوط به فیلترشکن‌ها و وی‌پی‌ان‌ها به استفاده از این پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌های داخلی روی آورده‌اند. 

در ادامه نویسنده گزارش از افزایش تعداد کاربران تلگرام خبر داده و نوشته: با این همه تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی با وجود فیلترینگ و محدودیت، روزبه‌روز در حال افزایش است و کاربران ایرانی همچنان حضور پررنگی در این شبکه‌ها دارند. براساس گزارش میدل‌ایست مانیتور، آمار رسمی نشان می‌دهد با وجود مسدود شدن پیام‌رسان تلگرام، ۴۵ میلیون ایرانی همچنان از آن استفاده می‌کنند. در گزارشی هم که چندی پیش نوین‌هاب منتشر کرد، تعداد کاربرانی ایرانی از پیام‌رسان تلگرام، ۵۰ میلیون نفر اعلام شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها