عزت‌الله ضرغامی:

«گردشگری دانش‌آموزی» را تقویت می‌کنیم

عزت‌‌الله ضرغامی اعلام کرد: «گردشگری دانش‌آموزی» را تقویت می‌کنیم.

«گردشگری دانش‌آموزی» را تقویت می‌کنیم
کد خبر: 576368
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۱ ۰۸:۲۷:۲۶

 وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بخش زیادی از مهارت‌ها و دانستنی‌ها در اردوهای دانش‌آموزی ایجاد می‌شود، سعی می‌کنیم با برنامه‌ریزی و هماهنگی بین‌بخشی «گردشگری دانش‌آموزی» را تقویت کنیم.

به گزارش ایرنا، عزت‌الله ضرغامی از هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری دانش آموزی در وزارتخانه تحت مدیریت خود خبر داد.

او در توضیح بیشتر گردشگری دانش‌آموزی توضیح داد: وزارت آموزش و پرورش ظرفیت‌ها، امکانات و تاسیسات خوبی از جمله اردوگاه‌هایی بزرگ برای توسعه گردشگری دارد، از طرفی ۱۵ میلیون دانش آموز می‌توانند جامعه هدف برای گردشگری باشند. مدتی است با این وزارتخانه درباره گردشگری دانش‌آموزی مذاکره می‌کنیم تا این بخش را به صورت مستقل سامان‌دهی کنیم.

وی گفت: در طرح تحول آموزش و پرورش تاسقف ۲۰ درصد آموزش‌ها باید خارج از محیط مدرسه انجام شود با تاکیدها و توصیه‌هایی که رهبر معظم انقلاب دارند که یک تغییر نگاهی از محفوظات به سمت مهارت‌ها داشته باشیم بخش زیادی از این مهارت‌ها و دانستنی‌ها در اردوها و گردشگری‌ها ایجاد می‌شود که همکاری در بخش گردشگری با آموزش و پرورش بسیاری ضروری است.

ضرغامی گفت: شخص وزیر آموزش و پرورش (یوسف نوری) هم کارشناس حوزه برنامه‌ریزی گردشگری و هم علاقه‌مند به این حوزه هستند و امکانات لازم را هم در اختیار دارند، با برنامه‌ریزی و هماهنگی بین‌بخشی سعی می‌کنیم گردشگری دانش‌آموزی را تقویت کنیم که بار بزرگی از گردشگری کشور برداشته خواهد شد. 

ضرغامی همچنین درباره رقابت‌پذیری و جایگاه خوراک ایرانی در جهان که محور اصلی همایش ششمین روز هفته گردشگری در تهران بود، گفت: با تنوع خوراک های ایرانی و مهارت‌ها و دانشی که آشپزهای ایرانی دارند، که در پهنه ایران و در میان اقوام ایرانی وجود دارد جزو کشورهای درجه اول در حوزه خوراک  هستیم، اما مشکل اساسی ما در برندسازی و معرفی و بسته بندی این خوراک ها است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: گردشگری خوراک یکی از مهمترین بخش‌های گردشگری محسوب می‌شود و جزو مزیت‌های نسبی ایران است، غذای ایرانی در کنار غذای رومی و چینی هم به لحاظ تنوع و کیفیت جزو مکاتب اصلی و برندهای معروف جهانی است. با ظرفیت‌هایی که خوراک ایران دارد با بسته‌بندی و برندسازی مناسب‌تر قطعا می‌تواند جایگاه بهتری میان برندهای خوراک جهان داشته باشد.

وی با بیان این اینکه در یک سال گذشته میزهای تخصصی گردشگری راه‌اندازی شده است، افزود: یکی از این میزها مربوط به گردشگری خوراک است که در چهار حوزه خوراک سنتی، خوراک ملل، سردنوش‌ها و گرم نوش‌ها و انواع نان‌ها و شیرینی‌ها با حضور مدیران و متخصصان و کارشناسان و صاحب‌نظران هر کدام از این بخش‌ها تشکیل شده است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: دومین جشنواره و همایش گردشگری خوراک با همکاری بخش خصوصی و سازمان متخصصان ایران برگزار شد، برنامه‌ریزی ‌های مناسبی ‌هم برای تقویت و توسعه گردشگری خوراک در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام شده است، با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، برندسازی، بسته‌بندی مناسب و آموزش لازم و اطلاع‌رسانی تلاش می‌کنیم این ظرفیت ارزشمند جنبه‌های کاربردی‌تری پیدا کند و از این ظرفیت در جهت تقویت گردشگری استفاده شود.

ضرغامی خاطرنشان کرد: ما به مجموعه‌های زنجیره‌ای نیازمندیم که بتوانند خوراک ایرانی را در سطح ملی و حتی جهانی به درستی محصولاتی را با طعم و کیفیت و قیمت یکسان به مشتری در هر نقطه کشور و جهان ارائه کنند، این کمبود و ضعف در این صنعت است، تلاش ما استانداردسازی و یکسان‌سازی است، اگر این اتفاق البته با همکاری بخش خصوصی انجام شود قطعا گامی موثر در این حوزه برداشته خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها