کد خبر: 576200
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۰ ۰۸:۴۴:۴۷
| |

سفر عتبات گران شد؟

فارس نوشت: با بالا رفتن نرخ دلار، هزینه سفر عتبات هم افزایش یافت. از طرفی هم برخی از صرافی‌ها حاضر به پرداخت ارز متشکل نمی‌شوند و همین امر موجب شده تا بعضی از کاروان‌ها اقدام به لغو سفر یا افزایش مجدد هزینه سفر کنند.

سفر عتبات گران شد؟
کد خبر: 576200
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۰ ۰۸:۴۴:۴۷

فارس از بالا رفتن قیمت سفر به عتبات و به موجب آن کاهش این سفرها خبر داد.

به گزارش فارس، اکنون هزینه سفر یک هفته‌ای به عتبات به ۱۳ میلیون تومان هم رسیده است. این امر در حالی است که سال گذشته پس از برقراری اعزام‌های رسمی به عتبات، هزینه این سفرها هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود، اما با توجه به نوسان قیمت ارز، اکنون هزینه سفر عتبات نیز بیش‌تر از قبل شده است.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که سازمان حج و زیارت درصدد سودجویی یا افزایش هزینه سفرهای زیارتی است. اما به گفته حمیدرضا محمدی، مدیرکل دفتر پذیرش و اعزام زائرین عتبات، هزینه سفرهای زیارتی به عراق بر اساس دینار و دلار به عنوان پول رایج این کشور پیش‌بینی می‌شود. بر همین اساس، در صورت بالا رفتن نرخ ارز، هزینه سفر عتبات نیز متناسب با همان، بالا می‌رود.

البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که در کنار هزینه بالای بلیت پروازهای عتبات که به گفته سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت ۶۰ درصد هزینه سفرها را شامل می‌شود، بخش قابل توجهی از هزینه سفر عتبات همچون اسکان، تغذیه و حمل و نقل در عراق نیز به دینار یا دلار است. حتی بخشی از هزینه پروازها همچون خدمات فرودگاهی به صورت ارزی محاسبه می‌شود. به همین دلیل هم با بالا رفتن نرخ ارز، افزایش هزینه‌های سفر نیز دور از انتظار نیست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها