کد خبر: 574520
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۱:۲۶:۳۷
| |

میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری:

روزانه ۵ تا ۶ پرستار مهاجرت می‌کنند

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور در مورد مهاجرت پرستاران اظهار کرد: روزانه ۵ تا ۶ پرستار و ماهانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ پرستار به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند که این مسأله برای کشور جای نگرانی دارد.

روزانه ۵ تا ۶ پرستار مهاجرت می‌کنند
کد خبر: 574520
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۱:۲۶:۳۷

محمد میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری کشور در مورد مهاجرت پرستاران اظهار کرد: روزانه ۵ تا ۶ پرستار  و ماهانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ پرستار به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند که این مسأله برای کشور جای نگرانی دارد.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی میرزابیگی را در ادامه می خوانید:

*اگر پرستاری طرح یا سربازی خود را گذرانده باشد، هیچ مانعی برای رفتن‌ها آن‌ها نیست. زمینه‌ای هم برای جذب یا ماندگاری آن‌ها در ایران وجود ندارد. مقصد این پرستاران گوناگون است، از کشورهای اطراف مانند قزاقستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس و اربیل کردستان عراق تا کشورهای اروپایی و آمریکایی مقصد پرستاران ایرانی است. 

*بسیاری از کشورهای جهان حضور پرستاران ایران به دلیل دانش و توانایی بالای آن‌ها استقبال می‌کنند. 

*پرستاری که به صورت همزمان در سه جا کار می‌کند؛ پرستارانی که در بخش کرونا بودند یا پرستارانی که در بخش سرطان خدمت ارائه می‌دهند اینها در معرض فرسودگی شغلی هستند یا پرستارانی که در بخش شیمی درمانی کار می‌کنند یا در اتاق عمل، گازهای بیهوشی را استفاده می‌کنند در معرض گازهای سمی بوده و ممکن است حوادثی برای آن‌ها به وجود بیاید به همین دلیل باید از این پرستارها حمایت کرد. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها