کد خبر: 574509
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۴:۴۵:۰۰
| |

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

شناسایی 1697 مورد ابتلا به مالاریا از ابتدای سال تاکنون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از ابتلای 1697 مورد به مالاریا از ابتدای سال تاکنون خبر داده است.

شناسایی 1697 مورد ابتلا به مالاریا از ابتدای سال تاکنون
کد خبر: 574509
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۴:۴۵:۰۰

روزنامه شهروند در گزارشی درباره به صدا درآمدن زنگ خطر مالاریا در سیستان‌وبلوچستان دارد و در آن با رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفتگو کرده است.

به گزارش شهروند، حبیب غزنوی با بیان اینکه تاکنون 1697 مورد ابتلا به مالاریا از ابتدای سال تاکنون شناسایی شده، گفته است: از جمله مهم‌ترین عوامل افزایش موارد بیماری مالاریا در استان سیستان‌وبلوچستان، در طی ماه اخیر، می‌توان به بارندگی‌های قابل توجه طی ماه‌های گذشته در سطح استان و همزمانی آن با وقوع سیل‌های گسترده در کشور پاکستان به‌ویژه مناطق هم‌مرز با استان سیستان‌وبلوچستان که باعث ایجاد کانون‌های جدید برای انگل مالاریا شده، اشاره کرد.

او اضافه کرده است: از طرفی نیز جابه‌جایی‌های گسترده جمعیتی به‌صورت غیرمجاز در مرزهای شرقی استان، همزمان با شروع فصل انتقال بیماری مالاریا، منجر به ایجاد شرایط موجود بیماری مالاریا شده است. متاسفانه طی هفته‌های اخیر، موارد شناسایی‌شده بیماری در اکثر مناطق استان به‌ویژه مناطق مرزی، وضعیت نگران‌کننده‌ای پیدا کرده، به‌طوری که شاهد افزایش بیش از چهار برابری تعداد بیماران نسبت به زمان مشابه سال قبل در محدوده تحت پوشش دانشگاه زاهدان هستیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها