کد خبر: 573386
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۹ ۱۲:۳۹:۱۴
| |

سردار حسین اشتری، فرمانده کل انتظامی:

2 میلیون و 200 هزار نفر از مرز خارج شده اند

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: از ابتدای ماه صفر تا به امروز حدود 2 میلیون و 200 هزار نفر از مرز خارج و به عتبات عالیات اعزام شده و حدود 500 هزار نفر نیز از عتبات به کشور بازگشته اند.

 2 میلیون و 200 هزار نفر از مرز خارج شده اند
کد خبر: 573386
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۹ ۱۲:۳۹:۱۴

سردار حسین اشتری، فرمانده کل انتظامی کشوربه تشریح آخرین وضعیت تردد در مرزها و اقدامات پلیس های تخصصی در راستای ارائه خدمت رسانی و تسهیل در تردد زائران پرداخت و اظهار داشت: درحال حاضر بیشترین ازدحام در مرزهای شلمچه ومهران است و احتمال بسته شدن کامل مرزها نیز وجود دارد؛ با رایزنی هایی که با کشور عراق انجام شده توانستیم تعداد زیادی را از مرز خارج کنیم، در شرایط فعلی مرزها گنجایش و ظرفیت پذیرش زائران جدید را ندارد.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه تمامی نیروهای پلیس در مرزها درحال خدمت رسانی به زائران عزیز هستند، ادامه داد: البته در تلاش هستیم زائرانی که در پایانه های مرزی هستند و امکان بازگشت برای آنها وجود ندارد، پذیرش شوند؛ درواقع حدود 40 درصد از زائران عزیزی که در شهرهای مرزی حضور داشتند، از مرز عبور کرده و به عتبات عالیات اعزام شده اند.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید براینکه سلامت و کرامت زائران برای پلیس بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: از ابتدای ماه صفر تا به امروز حدود 2 میلیون و 200 هزار نفر از مرز خارج و به عتبات عالیات اعزام شده و حدود 500 هزار نفر نیز از عتبات به کشور بازگشته اند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: برابر ابلاغ ستاد اربعین وزارت کشور مبنی بر عدم تردد در مرزها با توجه به شرایط فعلی، امیدواریم مردم عزیز نیز در این موقعیت با ما همکاری لازم را داشته باشند؛ مرزها در ساعاتی باز هستند و تعدادی از زائران بین 48 تا72 ساعت در انتظار خروج از مرزها هستند بنابراین از زائران  تقاضا داریم به مرزها مراجعه نکنند.

وی با تاکید بر اینکه اجازه ورود به شهرهای مرزی فقط به اتوبوس ها و خودروهای عمومی داده می شود، تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت پارکینگ ها تکمیل است به طوری که زمین های کشاورزی نیز تبدیل به پارکینگ شده؛ پلیس خادم تمامی زائران است و از همه این عزیزان می خواهیم باصبر و همکاری با پلیس اجازه بدهند ترددها تسهیل شود تا شاهد اتفاقی در مرزها نباشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها