حسن مروتی، معاون امور آزمون های سازمان سنجش:

داوطلبان مشکوک به تقلب، دوباره کنکور می‌دهند

معاون امور آزمون های سازمان سنجش گفت: داوطلبانی که نتایج کنکور آن ها با سوابق تحصیلی یا کنکور سال های گذشته یکسان نبوده است یا شباهت با پاسخ نامه های تقلب یکسان بوده؛ مشکوک به تقلب هستند.

داوطلبان مشکوک به تقلب، دوباره کنکور می‌دهند
کد خبر: 573323
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۹ ۰۹:۰۳:۴۳

حسن مروتی، معاون امور آزمون های سازمان سنجش گفت: داوطلبانی که نتایج کنکور آن ها با سوابق تحصیلی یا کنکور سال های گذشته یکسان نبوده است یا شباهت با پاسخ نامه های تقلب یکسان بوده؛ مشکوک به تقلب هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بخش هایی از گفت و گوی مروتی را در ادامه می خوانید:

*تقلب در هر آزمونی ممکن است رخ دهد؛ اما تقلب به معنای افشای سوالات یعنی این که داوطلبان قبل از آزمون به سوالات دسترسی داشته باشند که در کشور ما امکان ندارد.

*می‌توان قسم خورد که تا حالا اتفاق نیفتاده است و تا جلسه آزمون هیچ کس سوالات را ندیده است. در سال های اخیر روند تقلب به بعد از رسیدن سوالات به داوطلب رسیده است. تقلبی که قبلا بوده، نگاه به چپ و راست بود که در سال های اخیر تکنولوژی به این مسئله وارد شده است.

*در حال حاضر تقلب این است که داوطلب عکس سوالات را به بیرون می فرستد و تقلب آن جا اتفاق می‌افتد که سوالات حل شوند و به وسیله کیت های الکترونیک پاسخ‌ها به داوطلب برسند که البته در آزمون های امسال اتفاقی رخ نداد و فقط یک عکس مخابره شد.

*از سال ۴۷ که سازمان سنجش تاسیس شده است، هیچ گونه سوال کنکوری فروخته نشده است و هیچ سازمانی با این نوع فعالیت وجود ندارد. در روز کنکور سوالات باز می شوند و در اختیار افراد قرار می گیرند. اکنون هم وسایل ارتباط جمعی بسیار زیاد هستند و به صورت های گوناگون مانند عینک، پاک کن، ساعت و ... وارد جلسه آزمون می شوند. افراد می توانند با روش هایی که خودشان می شناسند سوالات را به بیرون از حوزه بفرستند.ما از فروختن سوالات کنکور یا نفروختن آن ها مطلع نیستیم و از کنترل سازمان سنجش خارج است.

*داوطلبانی که نتایج کنکور آن ها با سوابق تحصیلی یا کنکور سال های گذشته یکسان نبوده است یا شباهت با پاسخ نامه های تقلب یکسان بوده؛ مشکوک به تقلب هستند. این داوطلبان را صدا می کنیم و بسته به این که در چه درس هایی در دبیرستان ضعیف بوده اند و الان رتبه خوبی آورده اند؛ بین ۱ تا ۴ درس را مجدد امتحان می دهند. برای مثال نمره درس ریاضی آن ها در مدرسه ۱ شده است؛ اما درصد تست آن ها در کنکور سراسری ۸۲ شده باشد که باید همان درس را مجدد آزمون دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها