کد خبر: 573167
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۷ ۱۹:۳۳:۵۰
| |

صفار هرندی:

باید با جهان کار کنیم اما با دولتهایی که دنبال باج خواهی نباشند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خیز و تلاش دولت برای حل مشکلات کشور قابل احترام، ستودنی و توفیقات آن ملموس است، در آینده نزدیک ثمرات این اقدامات در سفره مردم پدیدار خواهد شد.

باید با جهان کار کنیم اما با دولتهایی که دنبال باج خواهی نباشند
کد خبر: 573167
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۷ ۱۹:۳۳:۵۰

محمدحسین صفارهرندی عصر پنجشنبه در دوره دانش افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی کشور در مشهد افزود: روش دولتی که فکر می‌کرد فقط به کمک کشورهای خارجی می‌توان کشور را نجات داد، در مدت هشت سال جواب نداد.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: دولت سیزدهم که تکیه گاه خود را توان داخلی قرار داده حتی در ارتباطات خارجی هم جواب داده است و امروز اروپایی ها ملتمسانه می‌گویند بیایید مسایل را حل کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی با وجود ادعا، حتی راه دنیا را نیز نمی دانند، افزود: در دولت قبل، وزارت خارجه برخی مسایل با روسیه و ترکیه را نتوانست حل کند که این مشکل بواسطه صحبت شهید قاسم سلیمانی با سران این دو کشور حل شد.

وی ادامه داد: مسایل مختلفی در ارتباط با کشورهای همسایه از دولت قبل که خیلی زبان جهان را یاد داشتند، باقی مانده بود اما در همین مدت یکسال، توسط دولت سیزدهم که متهم است زبان دنیا را نمی شناسد آن مسائل را با ترکمنستان، افغانستان و عراق حل کرده است.

صفار هرندی گفت: باید با جهان کار کنیم اما با دولتهایی که دنبال باج خواهی نباشند. ژئوپولتیک جهان عوض شده و به نفع ما در حال تغییر است اگر تغییرات را نفهیم نمی‌توانیم چشم اندازها را درست پیش روی خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در دوره قبل ناامیدی از توان داخلی وجود داشت، افزود: تولید دانش در کشور به استهزاء گرفته می‌شد و رویکردی وجود داشت که مردم را ناراضی کند چون نارضایتی را سرمایه ای برای خود می‌دانستند که مردم از نظام و آرمانها دل بکنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: دولت سیزدهم وقتی مشکلی پیش می‌آید، در بطن مشکلات می رود. مردم وقتی می‌بینند دولت پیگیر حل مسأله است همراهی می کنند.

صفار هرندی افزود: بنای دولت حل مسأله است و مسایل بغرنج استانهای مختلف را شناسایی کرده است. از جمله موضوع آب خوزستان که سه سال وقت می‌خواست اما به دلیل روحیه جهادی به هشت ماه تقلیل یافت.

آینده کشور روشن است

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها هم گفت: دشمنان به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام هستند اما با روی کار آمدن دولتمردانی که معتقد به گفتمان انقلاب هستند، آینده روشن است.

مصطفی رستمی با بیان اینکه دشمن با تمام ابزار به جنگ انقلاب اسلامی آمده است، افزود: دشمن متناسب با نتایجی که می‌خواهد نسبت به وقایع تصویرسازی می‌کند بر همین اساس با تطهیر نظام طاغوت و گذشته سیاه رژیم شاه میخواهد مردم را نسبت به انقلاب پشیمان نماید.

وی ادامه داد: بی اعتماد کردن و القای فساد و ناکارآمدی مدیران و ناامیدسازی ملت از دیگر برنامه هایی است که مردم را نسبت به نظام و انقلاب بدبین و پشیمان می کند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها اظهار داشت: انقلاب اسلامی تأسیس شد تا الگو و نظم جدیدی ارایه دهد. گفتمان انقلاب اسلامی پیام جدید دارد و دشمن نمی‌خواهد اجازه دهد این گفتمان موفق شود.

وی افزود: بر همین مبنا از ابتدای انقلاب تاکنون دشمن برای مبارزه با انقلاب اسلامی از هیچ توطئه ای چشم پوشی نکرده است و هر آنچه ممکن بود علیه یک نظام سیاسی استفاده کند بکار برده است که یکی از آنها برای سقوط هر نظام کافی است.

رستمی با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین در شرایط کنونی گفت: میدان را اساتید بسیجی به عنوان میدان دار باید رقم بزنند. جهاد ما باید مخلصانه و معطوف به حرکت دشمن باشد و با تمام توان مقابله کنیم.

وی افزود: فضای مجازی و گروه اساتید از جمله جاهایی است که باید مجاهد بودن خود را نشان داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها