کد خبر: 571456
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ ۲۱:۴۳:۵۰
| |

معاون رئیس‌جمهور:

گسترش تمام سرفصل‌های هسته‌ای اولویت ماست

معاون رئیس‌جمهور گفت: نکته‌ای که در بحث هسته‌ای برای ما مهم بوده این است که همه سرفصل‌های هسته‌ای را گسترش دهیم.

گسترش تمام سرفصل‌های هسته‌ای اولویت ماست
کد خبر: 571456
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ ۲۱:۴۳:۵۰

محمد اسلامی اظهار کرد: گردشگری، صنایع دامی، دام و طیور و آبزی‌پروری و کشاورزی و دامپروری و صنایع تبدیلی ارزش افزوده فوق‌العاده بالایی دارد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه خودتان می‌دانید در صنعت طیور چند تن کشتار مرغ دارید، عنوان کرد: پای مرغ از ایران به چین صادر می‌شود، اگر کسی این ظرفیت را ایجاد کند آن فرآوری و محصولات را ایجاد کند، هرچند در کشور مشتری نداشته باشد، همان دو گاو بعدی زنجیره را ایجاد کند در اقتصاد و ایجاد اشتغال در استان تأثیرگذار است.

اسلامی عنوان کرد: دنبال اینکه سرمایه‌گذاری‌های هنگفت و گسترده رفتن راه‌حل مسئله نیست، راه‌حل‌های ساده که در استطاعت سرمایه‌گذاری محلی و منطقه‌ای نیز باشد، در مقیاس خودش بزرگش می‌کند، مانند کارخانه آرد الیگودرز ۵۰ سال پیش کارخانه‌ای با یک سوم ظرفیت امروزی ایجاد کردند و به تدریج آن‌را توسعه داده و به مقیاسی رساندند که امروز الزامات بیشتری می‌طلبد.

معاون رئیس‌جمهور عنوان کرد: اگر کار در یک مقیاس کوچک‌تری شروع شود پول هنگفتی هم نمی‌خواهد، نباید طرح‌های بزرگ مطرح کرد که به آرزو تبدیل شود و مردم ما را نا امید کند، طرح‌هایی که در صنایع تبدیلی است اگر در مقیاس متوسط انجام شود خودش را گسترش می‌دهد و ایجاد اشتغال مناسب دارد و هم می‌تواند خودش را با شرایط محیطی خیلی خوب تطبیق دهد.

وی عنوان کرد: اگر صنعتی راکد ‌و تعطیل است، برخی مسائل حقوقی است که استاندار و خبرنگاران پیگیری می‌کنند و من نیز در خدمت هستم.

اسلامی تصریح کرد: نکته‌ای که در بحث هسته‌ای برای ما مهم است این بوده که همه سرفصل‌های هسته‌ای را گسترش دهیم، امروز در پلاسما تراپی یا سم‌زدایی با دستگاه پلاسما در همین یک سال دولت برای نتایج تحقیقات پژوهشگاه شرکت دانش‌بنیان سازماندهی کرده و آن‌را به صورت نقشه و صنعت درآورده و آماده بهره‌برداری شد و دو روز پیش یکی از جراحان و پزشکان فوق تخصصی حوزه سلامت زنان برای اولین بار این سامانه را روی سه نفر از بیماران استفاده کرد و این خود به خود راه را باز کرد.

معاون رئیس‌جمهور افزود: از اینکه بتوانیم نتایج تحقیقات را با یک سرعت مناسبی تبدیل به سیستم سامانه کنیم و در خدمت مردم بیاوریم در دستور کار ماست و یکی از دست آوردهای ما همین حوزه پلاسماست.

وی ادامه داد: موضوع دیگر پلاسما تراپی برای زخم دیابتی‌هاست، ما در ایران این را نداریم که نمونه‌های آن درآمده و در حال رایزنی هستیم که کلینیک آن ایجاد شود، به ویژه برای جاهایی که دیابتی زیاد دارند که پلاسما درمانی باعث می‌شود این آسیب را نبینند که این نیز یکی از خدمات فناوری هسته‌ای در پزشکی دچار دست آوردهای سال جاری ماست.

اسلامی افزود: در گذشته نیز محصولات رادیو داروهایی داریم که در بخش تشخیصی و درمانی تولید می‌شود سالانه به یک میلیون بیمار سرویس می‌دهد و در حال گسترش و افزایش ظرفیت آن هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران عنوان کرد: برای لرستان نیز یکی از قطب‌هایی است که در طراحی ما پیش‌بینی شده بود، ما به برنامه محوری مقید هستیم، چون در این رویه فکر، عدالت و نتیجه‌گرایی است.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم مقیاس مقدماتی گامی که برای لرستان برنامه‌ریزی کردیم را فراهم کنیم و بعد از آن گام برداریم که یک برنامه سه ساله است، مطالعات تکمیل، محیط شناسایی و زمین مورد نیاز تأمین و تسهیلات پرداخت شود و کارهای پژوهشی با همکاری دانشگاه‌ها انجام شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها