کد خبر: 570939
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۵ ۱۲:۲۳:۰۹
| |

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان خبر داد:

شناسایی دو بیمار مبتلا به «التو» در اهواز و کارون

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت:با حساسیت و هوشیاری مدافعان سلامت در بخش بهداشت،دو مورد بیمار مبتلا به اسهال حاد آبکی (التور) شناسایی شد.

شناسایی دو بیمار مبتلا به «التو» در اهواز و کارون
کد خبر: 570939
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۵ ۱۲:۲۳:۰۹

سید محمد رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان امروز  اظهار کرد: با حساسیت و هوشیاری مدافعان سلامت در بخش بهداشت دو مورد بیمار مبتلا به اسهال حاد آبکی (التور) شناسایی شد.

به گزارش فارس، وی افزود: بیماری التور بومی استان خوزستان بوده و بروز آن در این فصل قابل انتظار بود، اما با توجه به بروز مواردی از بیماری در همسایه غربی و احتمال ابتلای مسافرینی که به آنجا و استان‌های نوار غربی کشور تردد دارند، از چند ماه قبل موجب افزایش هوشیاری و حسایت سیستم مراقبت سندرمیک بهداشت شد و نهایتا دو مورد ابتلا به بیماری رصد و از طریق آزمایش نمونه‌های اخذ شده شناسایی شد.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: از دو بیمار مذکور یکی به خارج از استان مسافرت داشته و دیگری با شخصی که به خارج از استان مسافرت داشته در تماس بوده است.

علوی  اظهار کرد: علامت اصلی بیماری التور اسهال حاد آبکی است که البته ۷۵ درصد از افراد آلوده به میکروب بدون علامت، ۲۰ درصد اسهال خفیف و فقط پنج درصد با اسهال شدید به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند که از آنها نمونه گرفته شده و در صورت مراجعه به موقع و سریع، با جایگزینی آب و املاح مشکل خاصی پیش نخواهد آمد.

وی راه‌های انتقال میکروب را از طریق آب و مواد غذایی آلوده و عدم رعایت بهداشت دست‌ها عنوان کرد و گفت: در مسافرت‌ها از آب سالم و بهداشتی استفاده شود، غذاهای گرم را به صورت تازه و داغ مصرف نموده و غذاهای اضافه و شب مانده را در یخچال نگهداری و حتماً قبل از مصرف خوب داغ نمایید؛ ضمنا سالم‌سازی سبزیجات به صورت بهداشتی و رعایت بهداشت دست با شست‌و‌شوی مداوم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها