کد خبر: 570523
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۲ ۱۸:۳۷:۱۱
| |

زورگیران خیابان انقلاب دستگیر شدند/ بازداشت ۲ کیف‌قاپ خارجی

​رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری عاملان ۲۰ فقره زورگیری در محدوده خیابان انقلاب خبرداد.

زورگیران خیابان انقلاب دستگیر شدند/ بازداشت ۲ کیف‌قاپ خارجی
کد خبر: 570523
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۲ ۱۸:۳۷:۱۱

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای با اشاره به برخی از پرونده‌ها و ماموریت های پلیس پیشگیری پایتخت در روز گذشته گفت: وقوع یک فقره زورگیری خشن از یکی از شهروندان در محله نامجو سبب شد تا دستگیری متهمان به تیم عملیاتی کلانتری نامجو سپرده شود و در همین راستا نیز ماموران پس از بررسی دوربین‌های محل دزدی یکی از متهمان را شناسایی کردند. بازبینی فیلم لحظه سرقت نشان‌دهنده این بود که سارقان در یک مرحله دزدی ناکام مانده بودند و از قمه  برای تهدید استفاده کردند. در نهایت نیز اموال ارزشمند مالباخته را با توسل به زور سرقت کرده و متهمان نیز متواری شدند.  

به گزارش ایسنا، رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: با شناسایی هویت و مخفیگاه یکی از متهمان، روز گذشته تیمی از ماموران کلانتری با هماهنگی قضایی به مخفیگاه وی اعزام شدند و مراقبت‌های ویژه پلیسی را شروع کردند، در نهایت نیز در یک عملیات پلیسی متهم ۳۰ ساله را که از افراد سابقه‌دار بود در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند که این فرد در جریان بازجویی‌های انجام شده به بزه خود مبنی بر زورگیری از شهروندان اعتراف کرد.

وی با اشاره به شناسایی متهم توسط مالباختگان گفت: تاکنون پنج نفر از مالباختگان متهم را شناسایی کردند. همچنین تلاش برای  دستگیری همدست وی همچنان ادامه دارد. البته متهم دستگیر شده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

دستبند پلیس بر دستان ۲ کیف قاپ خارجی در تهران

موقوفه‌ای درباره دستگیری دو کیف‌قاپ خارجی نیز گفت: گشت‌زنی‌های انتظامی ماموران کلانتری هفت چنار، منجر به مشاهده دو موتورسوار جوان هنگام کیف‌قاپی از یک زن شد که بر اثر کشیدن کیفش هنگام سرقت، به زمین افتاده و مصدوم شده بود.  موتورسواران نیز هنگام فرار به علت عدم تعادل پس از مدتی فرار به زمین خورده و زمین‌گیر شدند. آن‌ها قبل از انجام هر گونه اقدامی دستگیر و به همراه کیف مالباخته به کلانتری منتقل شدند.

وی با بیان اینکه متهمان از اتباع یکی از کشورهای همسایه بودند، گفت: این افراد تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن به سه فقره کیف‌قاپی  اعتراف کردند. همچنین با تلاش مستمر ماموران مالباختگان نیز شناسایی شدند. متهمان پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شده و موتورسکیلت آنها نیز راهی پارکینگ شد.

اعتراف به ۲۰ فقره زورگیری در مرکز تهران

موقوفه ای در تشریح جزئیات دستگیری دو زورگیر در محدوده خیابان انقلاب نیز گفت:‌ وقوع چند فقره زورگیری در محدوده خیابان انقلاب  توسط دو موتورسوار با یک دستگاه موتورسیکلت، سبب شد تا بررسی موضوع و دستگیری سارقان به تیمی از ماموران کلانتری انقلاب سپرده و گشت‌زنی‌های هدفمند در این خصوص بیشتر شود. مدتی بعد نیز ماموران در حال گشت‌زنی هدفمند، متهمان را در حال زاغ‌زنی شهروندی مشاهده کرده و وارد عمل شدند و هر دو متهم را در یک عملیات ضربتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی ادامه داد:‌ همچنین بررسی اولیه متهمان منجر به کشف دو عدد اسپری اشک آور و  دو قبضه سلاح سرد  و دو دستگاه گوشی سرقتی شد. متهمان که ۲۰و۲۲ سال سن داشتند، در تحقیقات ابتدایی به ۲۰ فقره زورگیری و دزدیدن تلفن همراه با تهدید سلاح سرد اعتراف کردند. همچنین تاکنون سارقان توسط ۲۰نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند.درحال حاضر نیز تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهمان ادامه دارد و آن‌ها برای گذراندن مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

دستگیری خرده فروش مواد مخدر

موقوفه‌ای درادامه از دستگیری خرده‌فروش مواد مخدر خبر داد و گفت: عوامل عملیات کلانتری باغ فیض در عملیاتی اطلاعاتی از فعالیت و فروش مواد مخدر توسط فردی در این منطقه مطلع شدند که در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم شناسایی شد. در ادامه با هماهنگی مقام قضایی تیمی از ماموران کلانتری برای دستگیری متهم به مخفیگاه وی رفتند و موفق شدند در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه متهم ۳۵ ساله و سابقه‌دار است، گفت: ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهم مقدار دو کیلو و ۳۰۰ گرم انواع  موادمخدر را کشف و ضبط کردند. برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها