کد خبر: 570310
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ۱۹:۰۴:۲۵
| |

اورهال کردن پالایشگاه آبادان باعث کمبود بنزین در خوزستان شد/سامانه هوشمند 1285 نازل سوخت خراب است

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت استان خوزستان گفت: چند روز گذشته به دلیل اورهال کردن پالایشگاه آبادان بنزین کم شد اما آنچه اکنون سبب کمبود بنزین و ترافیک در کنار جایگاه‌ها شده است خرابی سامانه هوشمند 1285 نازل سوخت است.

اورهال کردن پالایشگاه آبادان باعث کمبود بنزین در خوزستان شد/سامانه هوشمند 1285 نازل سوخت خراب است
کد خبر: 570310
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ۱۹:۰۴:۲۵

حدود یک هفته است که اخباری مبنی بر کمبود و یا گاهاً نبود بنزین در جایگاه‌های سوخت منتشر و گفته می‌شود: همین عامل سبب ایجاد ترافیک و صفت‌های طولانی  توسط خودروها در کنار پمپ بنزین‌ها شده است.

​به گزارش فارس، اما ابراهیم بعاجی رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت استان خوزستان و عضو هئیت مدیره  کانون جایگاه‌های کشور در این رابطه در گفت‌وگویی در اهواز، اظهار کرد: با توجه به اینکه پالایشگاه آبادان در حال اورهال شدن بود و اورهال شدن آن حدود چهار، پنج روز طول کشید این عامل سبب کم شدن عرضه بنزین در چایگاه‌ها و شلوغی آن‌ها شد.

وی با بیان اینکه اکنون خط تولید بنزین پالایشگاه آبادان فعال است و مشکلی وجود ندارد، افزود: چنانچه تولید بنزین در این پالایشگاه دچار مشکل شود نه تنها در استان بلکه تاثیر خود را در مصرف بنزین کل کشور می‌گذارد چرا که روزانه بالغ بر ۱۶ میلیون لیتر از این پالایشگاه به کل کشور ارسال می‌شود.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت استان خوزستان با تاکید بر اینکه اکنون آنچه سبب شلوغی و ترافیک در جایگاه‌های سوخت شده فقدان قطعات سامانه هوشمند است، گفت: شرکت پخش فراوردههای نفتی باید قطعات سامانه هوشمند را به ما بدهد تا با فعال شدن این سامانه مشتریان بتوانند با استفاده از کارت‌ سوخت اقدام به تهیه بنزین از جایگاه‌ها کنند.

بعاجی با بیان اینکه خرابی و نبود قطعات سامانه هوشمند سبب خاموش شدن نازل‌ها شده است، عنوان کرد: در کل استان تعداد  ۳ هزارو ۱۲۳ نازل وجود دارد که از این آمار یک هزارو ۲۸۵ به دلیل قطع بودن سامانه هوشمند آن‌ها خاموش هستند.

وی با اشاره به معضل جدی غیر فعال بودن نازل‌ها در جایگاه‌های سوخت، بیان کرد: عمر این نازل ها بیش از ۱۵ سال است و اکنون فرسوده و کارایی نداشته و پس از چندین بار تعمیر باز هم خراب شده اند.

بعاجی با تاکید بر اینکه هیچ جایگاهی با ظرفیت کامل فعالیت نمی‌کند، افزود: تعمیرکاران روزانه فقط ۳۰ نازل را  در سطح استان تعمیر می‌کنند در حالی که بالغ بر یک هزار نازل خاموش هستند و همین موضوع تاثیر خود را در ایجاد ترافیک در جایگاه‌های سوخت گذاشته است.

۷۰ درصد جایگاه استان در منطقه اهواز قرار دارد و مابقی مربوط به منطقه آبادان است، به لحاظ مصرف، در ناحیه  اهواز روزانه چهار میلیون  و ۱۰۰  لیتر و در ناحیه آبادان یک میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شود که در مجموع مصرف روزانه استان بالغ بر  پنج میلیون است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها