رستم قاسمی، وزیر شهرسازی خبر داد:

برنامه‌ریزی برای اعزام ۵ میلیون زائر در اربعین امسال/ فروش پروازهای اربعین به صورت چارتری ممنوع است

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: با توجه به مشکلات و محدودیت‌های موجود تاخیر پروازهای حج بسیار عالی و کم بود و امیدواریم بتوانیم پنج میلیون زائر را در ایام اربعین به عراق اعزام کنیم.

برنامه‌ریزی برای اعزام ۵ میلیون زائر در اربعین امسال/ فروش پروازهای اربعین به صورت چارتری ممنوع است
کد خبر: 566081
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۸ ۱۱:۲۲:۲۹

رستم قاسمی، وزیر شهرسازی در مراسم تکریم خدمتگزاران ضیوف الرحمان در عملیات حج تمتع ۱۴۰۱ اظهار کرد: در حج امسال حدود ۴۰ هزار حاجی به خانه خدا اعزام شده و به کشور بازگشتند و گر چه تاخیرهای داشتیم که در پروازها به وجود می آید، اما متوسط تاخیرها در عملیات رفت و برگشت بسیار عالی و کم بود. چرا که پیش بینی‌ها غیر از این بود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: پروازهای حج با وجود تحریم‌های ظالمانه، عملیات پروازی بسیار بزرگی بود که به لطف خدا انجام شد.

ممنوعیت فروش بلیط هواپیما به اتباع خارجی به نرخ ارزی

قاسمی درباره اینکه چرا با وجود ممنوعیت فروش ارزی بلیط هواپیما به اتباع خارجی برخی ایرلاین‌ها همچنان این کار را انجام می‌دهند؟ گفت: فروش بلیط هواپیما به اتباع خارج به نرخ ارزی ممنوع است و با چند ایرلاین که اقدام به این کار کرده بودند برخورد کردیم و آنها به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

قاسمی همچنین درباره‌ی سفرهای امسال گفت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته امسال ۵ میلیون زائر به کربلا می‌روند و در این راستا مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی از ماه‌ها پیش ترمیم و تعریض شدند. همچنین پیش بینی می‌شود حدود ۳۰۰ هزار نفر با قطار، حدود ۶۰ هزار نفر با هواپیما و بقیه از طریق زمین به کربلا سفر کنند.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه همه دستگاههای متولی به ویژه سازمان راهداری، سازمان هواپیمایی و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در ستاد اربعین امسال درگیر شده و فعال هستند گفت:طی روزهای گذشته اعلام کردیم که فروش پروازهای اربعین به صورت چارتری ممنوع است و به هیچ وجه اجازه این کار را نخواهیم داد. درباره قیمت بلیط هواپیما نیز هنوز نرخی را تعیین نکردیم اما ایرلاین‌ها اجازه گران فروشی در این پروازها را ندارند.

وام ۷۰۰ میلیون تومانی هنوز تصویب نشده

قاسمی درباره آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن و تسهیلات آن گفت: در نظر داریم در شهریور ماه امسال ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را تحویل دهیم و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در هر ماه تعدادی از این واحدها را به مردم تحویل خواهیم داد. البته نباید زحمت وزارت راه و شهرسازی در گذشته را برای انجام طرح مسکن ملی نادیده گرفت. اما این پروژه حدود ۸ درصد تاکنون پیشرفت داشته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا وام ۷۰۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن تصویب شده است یا خیر؟ گفت: این مبلغ هنوز در شورای پول و اعتبار به تصویب نرسیده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها