کد خبر: 565949
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ۱۳:۰۷:۴۷
| |

هواشناسی:

کاهش دمای تهران و ادامه بارش‌ها طی ۳ روز آینده

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران،با ارائه گزارش میزان بارندگی طی ۲۴ ساعت گذشته از تداوم فعالیت سامانه بارشی طی سه روز آینده و کاهش محسوس دمای هوا خبر داد.

کاهش دمای تهران و ادامه بارش‌ها طی ۳ روز آینده
کد خبر: 565949
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ۱۳:۰۷:۴۷

مازیار غلامی، معاون اداره کل هواشناسی استان تهران درباره مقادیر بارش ایستگاه‌های هواشناسی استان طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: بیشترین میزان بارندگی در شبانه‌روز گذشته در «ایستگاه آلودگی» فیروزکوه به میزان ۱۹.۱ میلی‌متر ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در دماوند ۱۷ میلی‌متر، آبعلی ۱۵.۲ میلی‌متر، فیروزکوه  ۱۱.۴ میلی‌متر، ورامین ۱۱ میلی‌متر، ایستگاه ژئوفیزیک ۴.۸ میلی‌متر، لواسان  ۳.۹ میلی‌متر، مهرآباد  ۱.۶ میلی‌متر، شمیرانات ۰.۹ میلی‌متر و شهریار  ۰.۷ میلی‌متر ثبت شده است.

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران همچنین درباره پیش‌بینی بارندگی‌ در هفته پیش‌رو، گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل جدیدترین داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران تا سه روز آینده با تداوم فعالیت سامانه بارشی همراه است. در نیمه‌شمالی استان و نواحی کوهستانی غالبا آسمان نیمه‌ابری تا ابری همراه با رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد. همچنین گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در غرب و نیمه‌جنوبی می‌تواند با خیزش موقت گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا همراه باشد.

وی افزود: با توجه به ماهیت بارش‌های رگباری که کوتاه مدت و شدید هستند، آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب‌ها در مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها به‌ویژه در نواحی کوهستانی مورد انتظار است.

به گفته غلامی، از روز دوشنبه(۱۰ مردادماه) وضعیت جوی استان به‌تدریج بهبود خواهد یافت و آسمانی صاف تا قسمتی ابری، در ارتفاعات نیمه‌ابری گاهی همراه با رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود. ورامین با بیشینه دمای ۴۳ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران این را هم گفت که امروز(۷ مردادماه) کاهش محسوس دما خواهیم داشت و در روزهای آتی نوسان دمایی چندانی مورد انتظار نیست. آسمان تهران فردا ( ۸مردادماه) قسمتی ابری و گاهی افزایش ابر و رگبار و رعد وبرق همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و در روز ‌یکشنبه (۹ مردادماه) کمی ابری و گاهی نیمه‌ابری همراه با وزش باد و احتمال رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها