«مانسون» همچنان بر فراز ایران و کشورهای همسایه و تدوام وضعیت «خطرناک» بارش‌ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا آخرین وضعیت فعالیت سامانه بارشی مانسون در ایران و کشورهای همسایه اعلام کرد.

«مانسون» همچنان بر فراز ایران و کشورهای همسایه و تدوام وضعیت «خطرناک» بارش‌ها
کد خبر: 565937
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ۱۱:۲۹:۰۹

طی چند روز اخیر، به دلیل فعالیت جریان‌های مانسون بارش‌های شدیدی در بخش‌هایی از ایران و کشورهای همچون پاکستان، افغانستان و امارات و کشورهای حوزه خلیج فارس و...در حال وقوع است. این پدیده جوی ماحصل وزش نسیم دریایی بزرگ مقیاسی به نام مانسون است که در نتیجه اختلاف دمای زمین و دریا به وجود می آید.

به گزارش ایسنا،صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت بارندگی در کشورهای همسایه، اظهار کرد:طی امروز ( ۷مردادماه) در پاکستان بارش‌های خوبی پیش‌بینی می‌شود و همچنین در شرق افغانستان و کشورهای حوزه خلیج فارس به‌ویژه در قسمت‌های بحرین بارش‌های کمی برقرار است و در ترکمنستان نیز شاهد بارندگی خواهیم بود.

وی افزود: طی روز شنبه(۸ مردادماه) در پاکستان ، شرق افغانستان به‌ویژه جنوب شرقی افغانستان و همچنین در کشورهای آذربایجان و ارمنستان و در قسمت غربی این دو کشور بارندگی پیش‌بینی می‌شود و همچنین بارش‌هایی در قطر، حوزه خلیج فارس، امارات متحده عربی و کشور عربستان شاهد خواهیم بود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا طی روز یکشنبه(۹ مردادماه) بارش ها در کشور آذربایجان و ارمنستان ادامه دارد و در عربستان بارش‌ها تقویت می‌شود. همچنین بارش‌هایی در کشور امارات ، شمال شرقی  پاکستان و شرق کشور افغانستان پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان درباره تاثیر این بارندگی‌ها بر ایران گفت: زمانی این بارش‌ها بر ایران تاثیر می‌گذارد و یا مفید است که در حوزه‌های آبریز مشترک صورت گیرد و آب حاصل از این بارش‌ها به حوزه‌های آبریز ما سرازیر شود.

وی در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا همچنان احتمال وقوع سیل مخرب در کشور وجود دارد؟ گفت: شرایط جوی همچنان در وضعیت «خطرناک» قرار دارد.

ضیاییان در پایان در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر ترک فعل سازمان هواشناسی در امر هشدار و پیش‌آگاهی رخدادهای طبیعی همچون سیل، اظهار کرد: همه هشدارها به موقع صادر شده است و تاکنون نیز تمام دستگاه‌های اجرایی پای کار بودند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها