کد خبر: 565516
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۰۸:۳۷:۱۱
| |

سازمان پزشکی قانونی کشور:

در 3 ماهه نخست سال جاری ۱۵۶ هزار و ۵۹۳ مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۱۵۶ هزار و ۵۹۳ مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با ۱۶۳ هزار و ۱۹۰ نفر مراجعه کننده در مدت مشابه سال قبل(۱۴۰۰)، ۴ درصد کاهش یافته است.

در 3 ماهه نخست سال جاری ۱۵۶ هزار و ۵۹۳ مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند
کد خبر: 565516
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۰۸:۳۷:۱۱

در بهار امسال ۱۵۶ هزار و ۵۹۳ نفر در پی آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۱۰۵ هزار و ۶۴۶ نفر مرد و ۵۰ هزار و ۹۴۷ نفر زن بودند.

به گزارش ایرنا از سازمان پزشکی قانونی کشور، در این مدت، استان‌های تهران با ۲۶ هزار و ۱۲۵، خراسان رضوی با ۱۴ هزار و ۲۶۶ و اصفهان با ۱۰ هزار و ۲۶۰ نفر بیشترین و استان‌های ایلام با ۸۷۸، بوشهر با ۹۴۴ و خراسان جنوبی با یک هزار و ۲۹۸ نفر کمترین تعداد مراجعات نزاع را داشته‌اند.

آمار مراجعات نزاع در خرداد امسال نیز روندی کاهش داشته است؛ در این ماه، ۵۸ هزار و ۵۷۸ مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی سطح کشور مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۷ درصد کمتر شده است.

به گزارش ایرنا، یکی از وظایف سازمان پزشکی قانونی کشور رسیدگی به شکایات نزاع و بررسی آسیب‌های مصدومان منازعات است که با دستور مقام قضایی به این سازمان ارجاع می‌شوند.

مراجعه‌کنندگان نزاع به پزشکی قانونی باید توجه داشته باشند که ظاهر خون آلود، تأثیری در تعیین میزان صدمات و صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد؛ آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات است، نوع جراحت و برخی خصوصیات آن است؛ بنابراین معاینه دقیق‌تر ضایعات، نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است.

همچنین دیگر چیزی به نام «طول درمان» در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود. آنچه امروز در گواهی‌های پزشکی قانونی وجود دارد، تعیین زمان «معاینه مجدد» است که هدف از آن، تعیین سرنوشت جراحات و صدمات و حفظ حقوق مصدومان است که آیا جراحت یا صدمه به صورت بدون عیب التیام می‌یابد یا اینکه با عدم التیام و یا التیام نامطلوب موجب ایجاد نقص عضو می‌شود.

برای صدور نظریه کارشناسی در مورد صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی‌نامه از مراجع قضایی یا کلانتری الزامی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها