کد خبر: 564771
|
۱۴۰۱/۰۴/۳۱ ۱۹:۲۵:۵۱
| |

رئیس جمهور در جمع نخبگان استان مرکزی:

رفع مشکلات با کمک مردم/ واحدهای نیمه تعطیل باید فعال شوند

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ظرفیت بزرگی در کشور برای حل مشکلات با کمک مردم داریم، تأکید کرد: واحدهای نیمه‌تعطیل در استان مرکزی باید فعال شوند و تولید رونق یابد.

رفع مشکلات با کمک مردم/ واحدهای نیمه تعطیل باید فعال شوند
کد خبر: 564771
|
۱۴۰۱/۰۴/۳۱ ۱۹:۲۵:۵۱

بعدازظهر جمعه، مهدی خلجی جوان اراکی انتقادات صریح خود به دولت سیزدهم را در نشست رئیس جمهور با نخبگان استان مرکزی بیان کرد.

به گزارش مهر، وی در بخشی از سخنان خود گفت: استان مرکزی سرزمین امیرکبیر، قائم‌مقام فراهانی، دکتر حسابی، ملأ مهدی و ملأ احمد نراقی، شهید چمران، اراکی، دکتر قریب است، این‌جا سرزمین ۶۲۰۰ شهید گلگون‌کفن است. دقیقاً ۶ سال و ۸ ماه و ۲۹ روز قبل شخص محترمی در این سالن و از این تریبون صحبت از سیب و گلابی برجام کرده بماند که به کمپوت آن نرسیدیم که هیچ بنا بود باغ و باغات را با هم تحویل تروریست‌های کراوات پوش و ادکلن زده بدهد.

تکمیل بیمارستان ۴۸۰ تختخوابی ولیعصر، حل مشکل اهالی روستای رافع در خصوص معدن مس و طلای دالی، حل مشکل حقابه ساوه از سد کوچه ری، تکمیل طرح ملی کریدور شمال به جنوب، حل مشکل سرمایه در گردش صنایع تبدیلی استان به‌ویژه شهرستان خنداب، تعیین تکلیف سهام‌داران و هیئت‌مدیره شرکت آذرآب از جمله مطالبات این جوان اراکی در حضور رئیس جمهور بود.

رئیس جمهور در این نشست گفت: استان مرکزی ۷ هزار شهید که تقدیم انقلاب اسلامی کرده و هزاران ایثارگر سلامت خود را برای دفاع از کشور نثار کردند، این مرزوبوم زادگاه مفاخر بزرگی است که برای ایران افتخار آفریدند و بزرگانی هستند که همچنان به‌عنوان مفاخر و بزرگان نامشان پیش روی ما است و باید همواره به‌عنوان الگویی برای ما بمانند.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی افزود: امام راحل تحولی عظیم نه تنها در ایران بلکه در قرن حاضر و عصر کنونی ایجاد کرد که یاد و نام ایشان یادآور ارزش‌ها و خوبی‌ها در کشور است.

وی بیان کرد: استان مرکزی، مرکز تولید و قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و صنایع بزرگی در استان مرکزی وجود دارد اما به دلیل خصوصی‌سازی های نادرست شرکت‌های عظیم دچار مشکل شدند.

وی ادامه داد: باید برای برون رفت از این وضعیت کار جهادی و انقلابی انجام شود که امروز طی بازدید از شرکت‌های صنعتی استان مرکزی حرف دل کارگران این شرکت‌ها را شنیدم.

رئیس جمهور با بیان اینکه منطق ما، منطق ما می‌توانیم است، عنوان کرد: مشکلاتی که امروز مردم را رنج می‌دهد به دست توانای جوانان مرتفع خواهد شد و ما ظرفیت بزرگی در کشور برای حل این مشکلات با کمک مردم داریم.

سید ابراهیم رئیسی با اشاره به صنایع نیمه تعطیل استان مرکزی بیان کرد: در استان مرکزی برخی صنایع دچار تعطیلی شده و این زیرساخت‌های موجود نیاز به فعال کردن واحدهای صنعتی دارد تا اشتغال و رونق اقتصادی به وجود آید.

وی با بیان اینکه واحدهای نیمه‌تعطیل باید فعال شوند و تولید در این استان رونق یابد، گفت: دغدغه بسیاری از جوانان بیکاری است که باید با کار جهادی در دولت و کمک مردم این مشکل حل شود و صنایع نیمه‌فعال و یا تعطیل استان مرکزی فعال شود و تولید رونق یابد تا برای جوانان این استان اشتغال ایجاد شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها