کد خبر: 564039
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ۱۵:۵۱:۴۶
| |

۷۰۰ نفر در کشور از غرق شدگی نجات یافتند

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور گفت: با همت اعضای این فدراسیون از ابتدای آغاز فصل شنا در کشور تا کنون ۷۰۰ نفر از غرق شدگی نجات داده شده اند.

۷۰۰ نفر در کشور از غرق شدگی نجات یافتند
کد خبر: 564039
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ۱۵:۵۱:۴۶

مهدی حیدری روز دوشنبه در نشست هیات های ورزشی کیش با وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: این افراد از ۱۵ خرداد امسال تا کنون در سواحل کشور توسط نجات غریق های عضو هیات های زیر مجموعه این فدراسیون عمدتا در استان های مازندران و گیلان نجات داده شده اند.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به اینکه هم اکنون این فدراسیون ۲۰۰ هزار عضو در کشور دارد که ۳۵ هزار نفر آنان در عرصه نجات غریق فعال هستند یادآور شد: انتظار می رود با نهایی شدن طرح ساماندهی سواحل و استفاده بیشتر از توان نجات غریق ها بتوانیم از غرق شدگی افراد جلوگیری کنیم.

حیدری گفت: سواحل کشور در هفت استان ساحلی و سه منطقه آزاد تجاری فعال است و فصل شنا در  آنها از ۱۵ خرداد هرسال آغاز و در  ۳۱ شهریور همان سال به پایان می رسد.

کیش میزبان ۲ مسابقه قهرمانی کشور غواصی است

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور در راستای توسعه فعالیت های این فدراسیون با همکاری هیات این رشته جزیره کیش امسال میزبان ۲ مسابقه قهرمانی غواصی کشور است.

وی افزود: مسابقات قهرمانی کشور در رشته غواصی آزاد مرداد ماه امسال و مسابقات قهرمانی غواصی یادواره شهدای غواص نیز آبان ماه برگزار می شود.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به منظور شرکت در آیین افتتاحیه جشنواره جزیره فوتبالی به کیش سفر کرده بود. این آیین یکشنبه شب با حضور چهره های فوتبالی کشور برگزار شد.

جزیره فوتبالی در راستای ایفای نقش ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مدت ۶ ماه در این جزیره برگزار می شود و  ۲۰ رویداد مختلف ورزشی، جشنواره های رقابتی، نمایشگاه ها، مسابقات ورزشی، برنامه های تلوزیونی طی این مدت در این جزیره برگزار خواهد شد.

جایزه بزرگ موسیقی جام جهانی، جشنواره فیلم و عکس جام‌جهانی، جشنواره استیکر، کارتون، کاریکاتور، المان‌های شهری ، نمایشگاه صنایع مرتبط با فوتبال، فوتبال کلینیک با همکاری ایفمارک، کارگاه‌های تخصصی آموزشی در حوزه فوتبال، نمایشگاه دستاوردهای اقتصادی ایران و قطر، دهکده فوتبال ایرانی از رویدادهای برنامه ریزی شده در قالب جشنواره جزیره فوتبال است.

 حضور ۶۵ بازیکن بین المللی ایرانی و خارجی، برپایی دوره مسابقات ستارگان فوتبال ایران و جهان در جام جهانی ۱۹۹۸،  برگزاری مسابقات ویژه فوتبال بانوان، فوتبال خیابانی، ساحلی، صابونی با حضور بزرگان این رشته‌ها، اکران مسابقات با حضور کارشناسان داخلی وخارجی، استعداد یابی فوتبال، مسابقه گزارشگر شو را از دیگر برنامه‌های جشنواره جزیره فوتبالی است.

برنامه‌ها از تیر سال جاری شروع و اختتامیه های برخی رویدادهای به جشنواره نوروزی کیش متصل می‌شود تا موج فوتبالی کیش تا نوروز سال آینده ادامه داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها