عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور:

کنکور ۱۴۰۲ با ۴ تغییر قطعی برگزار می‌شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کلیات تغییرات کنکور ۱۴۰۲ پیش از این هم به اطلاع داوطلبان رسیده است و چهار تغییر مهم در کنکور ۱۴۰۲ اجرایی می شود.

کنکور ۱۴۰۲ با ۴ تغییر قطعی برگزار می‌شود
کد خبر: 563981
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ۰۹:۵۴:۳۲

 عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: چهار تغییر مهم شامل «حذف دروس عمومی»، «تاثیر قطعی سوابق تحصیلی»، «حذف زیرگروه ها» و «برگزاری دو بار در سال» در کنکور ۱۴۰۲ اجرایی می شود.

به گزارش مهر، پورعابس ادامه داد: شورای سنجش و پذیرش دانشجو برگزار شد و سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده است که مصوبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اصلاحات کنکور ۱۴۰۲ را اجرا می کند.

وی افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تغییرات کنکور ۱۴۰۲ قانون است و طبق تاریخ تصویب نیز ما به عنوان مجری برگزاری کنکور، موظف هستیم آن را اجرا کنیم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: در سازمان سنجش در حال نگارش آئین نامه اجرایی کنکور ۱۴۰۲ هستیم و پس از تدوین به شورای سنجش و پذیرش دانشجو ارائه می شود و پس از تصویب در شورای سنجش و پذیرش اطلاع رسانی می شود.

وی یادآور شد: کلیات تغییرات کنکور ۱۴۰۲ پیش از این هم به اطلاع داوطلبان رسیده است و چهار تغییر مهم در کنکور ۱۴۰۲ اجرایی می شود.

پورعباس اظهار داشت: آئین نامه اجرایی پس از نهایی شدن و تصویب در مراجع ذیربط هر چه زودتر به اطلاع داوطلبان می رسد و تلاش می کنیم در مدت کوتاهی آن را به تصویب نهایی برسانیم.

وی با اشاره به چهار تغییر مهم در کنکور ۱۴۰۲ گفت: «حذف دروس عمومی»، «تاثیر قطعی سوابق تحصیلی»، «حذف زیرگروه ها» و «برگزاری دو بار در سال» در کنکور ۱۴۰۲ اجرایی می شود.

وی افزود: با حذف زیرگروه ها یک نمره کلی برای داوطلب در نظر گرفته می شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها