کد خبر: 563623
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۴ ۰۹:۳۹:۳۸
| |

قاسمی، دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد مقابله با کرونا مطرح کرد:

لزوم تزریق دز یادآور واکسن کرونا پس از گذشت ۶ ماه از تزریق قبلی

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد مقابله با کرونا گفت: اگر ۶ ماه از دز دوم گذشته باید دز یادآور بزنند و دز سوم یا چهارم مطرح نیست و ملاک گذشت همین ۶ ماه است.

لزوم تزریق دز یادآور واکسن کرونا پس از گذشت ۶ ماه از تزریق قبلی
کد خبر: 563623
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۴ ۰۹:۳۹:۳۸

حسین قاسمی، دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد مقابله با کرونا در برنامه ای رادیویی با تاکید بر ادامه دار بودن شرایط پاندمی کرونا گفت: پس از گذشت دو ماه و چند روز از فروکش کردن روند ابتلا و بستری، در چند روز اخیر شاهد افزایش بیماران سرپایی و بستری هستیم. این وضعیت بر اساس آخرین سویه امیکرون می‌باشد و زیر سویه‌های این ویروس نمایان شده که قدرت سرایت و ابتلای آن بیشتر است. در گذشته یک بیمار ۱۰ نفر را آلوده می‌کرد ولی امروز این عدد به ۱۸ رسیده است.

به گزارش ایسنا، وی واکسیناسیون را الزامی دانست و افزود: واکسن باعث می‌شود شدت بیماری کاهش یابد و نکته دیگر استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و عدم حضور در تجمعات است.

وی ادامه داد: تنها در خصوص فضای باز در شهرهای غیر قرمز و نارنجی استفاده نکردن از ماسک مطرح شد ولی در شهرهای زرد و آبی در جلسات و محوطه‌های سر بسته باید از ماسک استفاده ‌کرد.

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد مقابله با کرونا در رابطه با تزریق دز یادآور کرونا گفت: اگر ۶ ماه از تزریق قبلی‌، گذشته باشد باید دز یادآور بزنند و دز سوم یا چهارم مطرح نیست و ملاک گذشت همین ۶ ماه است.

قاسمی این مسئله را به دلیل افزایش ایمنی بدن دانست و افزود: این مسئله بر اساس تصمیم ستاد ملی است و مردم باید بر اساس تاریخ مراجعه قبلی، به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها