علی‌پور، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

سویه اُمیکرون BA.۵ در مازندران آغاز به تاخت و تاز کرده/شمار بیماران مبتلا طی شبانه‌روز گذشته حدود دو برابر شده

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ویروس کووید ۱۹ این بار با سویه اُمیکرون BA.۵ در مازندران آغاز به تاخت و تاز کرده است به‌طوری‌که شمار بیماران مبتلا طی شبانه‌روز گذشته حدود دو برابر شده است.

سویه اُمیکرون BA.۵ در مازندران آغاز به تاخت و تاز کرده/شمار بیماران مبتلا طی شبانه‌روز گذشته حدود دو برابر شده
کد خبر: 563219
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۲ ۰۸:۱۳:۰۲

 بعد از وقفه‌ای دوماهه، آژیر قرمز کرونا دوباره در مازندران به صدا درآمد.

به گزارش فارس، عباس علی‌پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: ویروس کووید ۱۹ این بار با سویه اُمیکرون BA.۵ در مازندران آغاز به تاخت و تاز کرده است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد آزمایش ابتلا به کرونا در مسافران هوایی به استان تاکنون مثبت بوده است، تصریح کرد: این آزمایش نشان می‌دهد موج جدیدی از سویه اُمیکرون BA.۵ را در مازندران شاهد هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: آبریزش بینی، گلودرد، سردرد، سرفه‌های مداوم و خستگی به عنوان رایج‌ترین علائم زیرسویه‌های BA.۵ ویروس کرونا گزارش شده است.

علی‌پور با اشاره به اینکه روند مراجعه بیماران سرپایی و بستری بیماران مبتلا به سویه جدید اُمیکرون BA.۵ در بخش مراقبت‌های ویژه در مراکز درمانی استان رو به افزایش است، یادآور شد: برای گذر و مدیریت این پیک از کرونا در استان نیازمند به عزم همگانی برای واکسیناسیون هستیم.

وی ادامه داد:  افرادی بالای ۱۸ سالی که ۶ ماه از دریافت دُز سوم واکسن کرونا آنها گذشته است برای دریافت دُز چهارم به مراکز تجمیعی واکسیناسیون شهر‌های استان مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمع‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از سفر‌های غیرضروری و بهداشت دست تاکید کرد.

طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۶۵ بیمار مشکوک به کرونا در سطح استان، براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری شدند.

 طی این مدت تعداد ۳۸ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

 هم اکنون ۱۵۸ بیمار بعلت کرونا در این مراکز بستری که از این تعداد ۴۰ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

در دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در حال حاضر ۲۳ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ بیمار جدید بستری و ۲ بیمار هم ترخیص شدند.

همچنین ۴ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

براین اساس در شبانه‌روز گذشته با شناسایی تعداد ۷۵ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری‌شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به ۱۸۱ نفر رسید که از این تعداد ۴۴ نفر بدحال هستند.

براساس گزارش‌ها تعداد فوتی‌های روز گذشته در مازندران صفر اعلام شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها