14 میلیون نفر در کشور در معرض طوفان‌های نمکی دریاچه ارومیه قرار دارند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس از ارائه طرح تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه خبر داد.

 14 میلیون نفر در کشور در معرض طوفان‌های نمکی دریاچه ارومیه قرار دارند
کد خبر: 562616
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۸ ۱۸:۰۴:۵۰

 روح‌الله متفکرآزاد بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از ارائه طرح تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: این طرح بزودی در صحن علنی مجلس به رای گیری گذاشته خواهد شد و در صورت همراهی نمایندگان و تصویب، فرایند آن آغاز می‌شود. 

به گزارش فارس، طراح طرح تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه، این دریاچه را نگین آذربایجان دانست و افزود: تراز آبی این دریاچه به دلیل خشکسالی‌های متوالی به شدت کاهش یافته ولی ستاد احیا هم میلیاردها تومان در راستای احیای دریاچه هزینه هزینه کرد که اکنون ثمره خاصی از این هزینه‌ها شاهد نیستیم، لذا معتقدیم باید نحوه عملکرد و هزینه کرد این ستاد مورد ارزیابی قرار گیرد. 

نماینده مردم تبریز،  آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خشکیدن دریاچه ارومیه به دغدغه جدی مردم شمالغرب تبدیل شده است، خاطر نشان کرد: خشک شدن این دریاچه علاوه بر استان‌ها و شهرهای حاشیه دریاچه، بیشترین تاثیر منفی را در سمت شرق این دریاچه خواهد داشت چراکه بیش از ۱۴ میلیون نفر از تبریز تا نزدیکی تهران از ریزگردهای نمکی آن در امان نخواهند بود.

وی خواستار اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و بعضاً رها شده احیای دریاچه ارومیه توسط دولت سیزدهم شد و ابراز داشت: اتمام و افتتاح تصفیه‌خانه‌های فاضلاب تبریز، آذرشهر برای رهاسازی پساب تصفیه شده به دریاچه و تونل انتقال آب کانی سیب باید در اولویت قرار گیرد تا پیکر نیمه‌جان دریاچه دوباره جان دیگری بگیرد.

وی وظیفه نماینده را نظارت عنوان نموده و تصریح کرد: ارائه این طرح در راستای وظیفه نظارتی نمایندگی مردم بوده و در نوبت سه‌شنبه هفته جاری در صحن علنی مجلس مورد بررسی و رای گیری قرار می‌گیرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها