ماجرای انتشار دود غلیظ در اهواز چه بود؟

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز گفت: تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که احتمالا دود منتشر شده در اهواز، ناشی از آتش‌سوزی بخش‌هایی از تالاب هورالعظیم در کشور عراق است.

ماجرای انتشار دود غلیظ در اهواز چه بود؟
کد خبر: 562436
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۷ ۱۲:۳۵:۴۴

علی بنی عگبه، رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز امروز در خصوص علت انتشار دود غلیظی که از جمعه شب تاکنون در برخی مناطق اهواز منتشر شده است، اظهار کرد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته در دو نقطه بخش عراقی تالاب هور العظیم  آتش‌سوزی رخ داده است که دود آن به اهواز رسیده است و سطح شهر را فرا گرفته که هم اکنون در حال کم شدن است.

به گزارش فارس، وی افزود: تصاویر ماهواره‌ای و ارتباط با شهرهای مرزی نشان می‌دهد که این دود، ناشی از آتش‌سوزی بخش‌هایی از تالاب هورالعظیم در کشور عراق است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز گفت: با توجه به سدسازی کشور ترکیه و عدم دسترسی تالاب به آب کافی، حق‌آبه هور العظیم از سمت عراق تامین نمی‌شود از طرفی خشکسالی و کاهش آورد رودخانه‌ها سبب رخ دادن این اتفاقات می‌شود.

بنی عگبه در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا عدم تامین حق‌آبه مورد نیاز هور العظیم در بخش ایرانی سبب آتش سوزی می‌شود یا خیر، بیان کرد: ما در حال کنترل اوضاع بخش ایرانی هستیم و آتش سوزی‌های اخیر اغلب مربوط به بخش عراقی بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها