کد خبر: 561868
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ۱۲:۳۵:۱۷
| |

محمودی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران:

سگ‌های ولگرد، تهدیدی بزرگ برای پارک‌های حفاظت شده هستند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: داشتن بیماری و انتقال آن به حیاط وحش توسط سگ ها بحران بزرگی بوده و وجودشان برای مناطق و پارک‌های حفاظت شده یک تهدید خیلی بزرگ است.

سگ‌های ولگرد، تهدیدی بزرگ برای پارک‌های حفاظت شده هستند
کد خبر: 561868
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ۱۲:۳۵:۱۷

سعید محمودی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اظهار کرد: متاسفانه مسئله سگ های ولگرد نه فقط در استان تهران بلکه در کشور معضل بزرگی شده است، متولی جمع آوری سگ های ولگرد هم طبق قانون شهرداری ها هستند و وظیفه شهرداری است که جمع آوری کرده و در محلی مخصوص تا زمانی که زنده هستند نگهداری کند. نبود بودجه و مکان مناسب برای شهرداری ها مشکل است اما به هر شکل باید انجام وظیفه کنند.

به گزارش فارس، وی گفت: در جلسات متعدد با دادستانی و شهرداری های مناطق مختلف، اعلام کردیم که ما هم در این اقدام تا جایی که امکانات محیط زیست اجازه می دهد کنارتان هستیم و کمک می‌کنیم و حتی اگر زمین هم برای مراکز نگهداری می‌خواهید، می توانیم در اختیارتان بگذاریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: خیلی از پارک های ما به عنوان مثال در لواسانات، رودبارقصران و خجیر در مجاورت محل زندگی مردم است و وقتی سگ های ولگرد به پارک های ملی وارد می‌شوند شاهد حمله این سگ ها به بزها و میش های تازه زایمان کرده و بزغاله و بره های کوچک هستیم که باعث تلف شدن این حیوانات می شود.

محمودی با بیان اینکه موضوعات مختلف ازجمله داشتن بیماری و انتقال آن به حیاط وحش توسط این سگ ها بحران بزرگی است، بیان کرد: در محل هایی که در مجاورت شهرها است فنس کشی کردیم و با بستن مسیر سگ ها از ورودشان جلوگیری می‌کنیم اما این کافی نیست و وجودشان برای مناطق و پارک های حفاظت شده یک تهدید خیلی بزرگ است و ذات محیط زیست مخالف هرگونه آزار و اذیت این حیوانات است اما شهرداری ها باید به وظایفش عمل کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها